Jak analizować wyniki kampanii reklamowej na Facebooku i kiedy spodziewać się pierwszych wyników?
-
Reklama Facebook Ads
- 28.05.2024
Każdy, kto stworzył kurs online, wie ile trudu i pracy wymaga to przedsięwzięcie. Ale co później, co z promocją? Facebook Ads to potężne narzędzie, które może napędzić naprawdę wielu klientów Twojego produktu. Ale skąd masz wiedzieć, czy ta kampania to rzeczywiście sukces? I kiedy w końcu zobaczysz pierwsze wyniki? O tym w dzisiejszym wpisie.
Kampania reklamowa na Facebooku może być łatwa do ustawienia, cholernie trudna do ujarzmienia, tania albo droga, ale najważniejsze, żeby była zyskowna. Co mierzyć, aby móc z pewnością w głosie powiedzieć – „moja kampania przynosi spore zyski?”
Kluczowy wskaźnik to zwrot z wydatków na reklamę (ROAS = return on ad spend). Jak liczyć ten wskaźnik?
Już wiesz, czym jest ROAS, a czym jest ROI? ROI (return on investment) to wskaźnik, którym zmierzysz skuteczność np. całego Twojego marketingu, nie tylko 1 kampanii reklamowej.
Niestety muszę Ci odpowiedzieć – to zależy. Dlaczego? To zależy od Twoich liczb. Jeżeli sprzedajesz produkty cyfrowe, czyli raz stworzyłeś swój produkt i nie musisz niczego wysyłać ani pakować, zadowalającym wskaźnikiem będzie ROAS 3. ROAS 3 (albo 300%) oznacza, że 1 PLN wydaną na budżet reklamowy zamieniasz w 3 PLN przychodu.
Od zawodowców wymaga się ciutkę więcej 🙂 Zobacz sam, jakie wyniki generujemy dla naszych klientów
Gdy zaczynamy porównywać wyniki poprzednich kampanii naszych klientów, to nagle czujemy się jak detektywi, którzy drążą głębiej niż kiedykolwiek. Tobie też polecamy przeprowadzać takie śledztwo! Czego szukać w takiej analizie, żeby wyciągnąć wnioski na przyszłość i wyciskać budżet jak cytrynę?
Takie śledztwo przeprowadzaliśmy dla naszej klientki Justyny. Chcesz wiedzieć, jak zakończyła się jej ostatnia kampania i co odkryliśmy? Wskakuj tutaj
Początkowo wszechobecne podekscytowanie – „O rany, wszyscy pokochają nasz produkt!” – szybko ustępuje miejsca zdumieniu, dlaczego Janek z drugiego końca Polski nie klika w naszą reklamę. Wiesz, dlaczego się tak dzieje? Kampania nie wyszła jeszcze z fazy uczenia się. Daj jej chwilę na naukę, a zobaczysz, jak wyniki ruszą z kopyta.
To największy błąd, jaki możesz popełnić na początku kampanii! W tym poście wyjaśniam dlaczego.
Poczekałeś, kampania wyszła z fazy nauki i widzisz wyniki? Świetnie! Właśnie od 1-3 dnia kampanii powinieneś już widzieć pierwsze konwersje/zakupy. Co możesz zrobić na tym etapie? Codziennie sprawdzać i optymalizować swoje kampanie. Jak?
Jednym słowem robisz wszystko, żeby wyciągnąć jak największy zwrot z Twojego budżetu. Nie masz czasu? Optymalizacja kampanii to nasza specjalność. Umów bezpłatną konsultację i porozmawiajmy o Twoich reklamach.
Wcisnąłeś zielony przycisk i na Twoim koncie reklamowych hula wiatr? Jeszcze nic straconego! Wdrażamy plan naprawczy w 3 krokach:
Jeżeli to nic nie da, sprawdź, czy nie popełniasz 1 z tych 5 błędów początkujących twórców online.
Nie tak szybko 🙂 Zanim zakończysz okno sprzedażowe lub kolejny miesiąc, podsumuj swoje reklamy. Co działa najlepiej? Jakie wyniki masz z testów A/B na swojej stronie? Spisz wszystko, co działa, żeby móc udoskonalać kolejną kampanię.
Zastanawiasz się, jakie wyniki odnoszą inni twórcy kursów online? Zobacz, jakie case study nagraliśmy już z moimi klientami:
Wiesz już, jak stwierdzić, czy Twoja kampania jest zyskowna. Czas na działanie! Śmiało przygotuj kolejną, a jeżeli chcesz zrobić to z doświadczonym partnerem, umów bezpłatną konsultację.
Odbierz dostęp do wideo i poznaj:
Porozmawiajmy o Twojej kampanii