Każdy, kto stworzył kurs online, wie ile trudu i pracy wymaga to przedsięwzięcie. Ale co później, co z promocją? Facebook Ads to potężne narzędzie, które może napędzić naprawdę wielu klientów Twojego produktu. Ale skąd masz wiedzieć, czy ta kampania to rzeczywiście sukces? I kiedy w końcu zobaczysz pierwsze wyniki? O tym w dzisiejszym wpisie.

Jak efektywnie monitorować wyniki kampanii reklamowej na Facebooku?

Kampania reklamowa na Facebooku może być łatwa do ustawienia, cholernie trudna do ujarzmienia, tania albo droga, ale najważniejsze, żeby była zyskowna. Co mierzyć, aby móc z pewnością w głosie powiedzieć – „moja kampania przynosi spore zyski?”

ROAS – strażnik konwersji

Kluczowy wskaźnik to zwrot z wydatków na reklamę (ROAS = return on ad spend). Jak liczyć ten wskaźnik?

ROAS a ROI – czym się różnią?

Już wiesz, czym jest ROAS, a czym jest ROI? ROI (return on investment) to wskaźnik, którym zmierzysz skuteczność np. całego Twojego marketingu, nie tylko 1 kampanii reklamowej.

Jaki ROAS oznacza zyskowną kampanię?

Niestety muszę Ci odpowiedzieć – to zależy. Dlaczego? To zależy od Twoich liczb. Jeżeli sprzedajesz produkty cyfrowe, czyli raz stworzyłeś swój produkt i nie musisz niczego wysyłać ani pakować, zadowalającym wskaźnikiem będzie ROAS 3. ROAS 3 (albo 300%) oznacza, że 1 PLN wydaną na budżet reklamowy zamieniasz w 3 PLN przychodu.

Jaki ROAS osiąga agencja reklamowa?

Od zawodowców wymaga się ciutkę więcej 🙂 Zobacz sam, jakie wyniki generujemy dla naszych klientów

Porównywanie wyników obecnej kampanii z poprzednią kampanią

Gdy zaczynamy porównywać wyniki poprzednich kampanii naszych klientów, to nagle czujemy się jak detektywi, którzy drążą głębiej niż kiedykolwiek. Tobie też polecamy przeprowadzać takie śledztwo! Czego szukać w takiej analizie, żeby wyciągnąć wnioski na przyszłość i wyciskać budżet jak cytrynę?

  • Najlepsze kreacje – co działało na odbiorców?
  • Najlepsze grupy odbiorców – kto zainteresował się Twoim rozwiązaniem?
  • Częstotliwość – wyskakiwałeś z lodówki czy tylko przypominałeś o szansie na zakup/zapis?

Takie śledztwo przeprowadzaliśmy dla naszej klientki Justyny. Chcesz wiedzieć, jak zakończyła się jej ostatnia kampania i co odkryliśmy? Wskakuj tutaj

Kiedy zobaczę pierwsze wyniki z kampanii reklamowej na Facebooku?

Pierwsze godziny i dlaczego nic się nie dzieje?!

Początkowo wszechobecne podekscytowanie – „O rany, wszyscy pokochają nasz produkt!” – szybko ustępuje miejsca zdumieniu, dlaczego Janek z drugiego końca Polski nie klika w naszą reklamę. Wiesz, dlaczego się tak dzieje? Kampania nie wyszła jeszcze z fazy uczenia się. Daj jej chwilę na naukę, a zobaczysz, jak wyniki ruszą z kopyta.

Nie ma wyników = czas na zmiany?

To największy błąd, jaki możesz popełnić na początku kampanii! W tym poście wyjaśniam dlaczego.

Pierwsze dni i pierwsze konwersje!

Poczekałeś, kampania wyszła z fazy nauki i widzisz wyniki? Świetnie! Właśnie od 1-3 dnia kampanii powinieneś już widzieć pierwsze konwersje/zakupy. Co możesz zrobić na tym etapie? Codziennie sprawdzać i optymalizować swoje kampanie. Jak?

  • Zwiększasz budżet
  • Testujesz nowe kreacje
  • Testujesz nowe grupy odbiorców
  • Sprawdzasz wyniki testów A/B na stronie docelowej

Jednym słowem robisz wszystko, żeby wyciągnąć jak największy zwrot z Twojego budżetu. Nie masz czasu? Optymalizacja kampanii to nasza specjalność. Umów bezpłatną konsultację i porozmawiajmy o Twoich reklamach.

Nie mam wyników, co zrobić?

Wcisnąłeś zielony przycisk i na Twoim koncie reklamowych hula wiatr? Jeszcze nic straconego! Wdrażamy plan naprawczy w 3 krokach:

  1. Kopiujesz najlepsze zestawy reklamowe
  2. W każdej kopii zmieniasz 1 rzecz: opisy do postów, grafiki, wideo, grupy odbiorców – jednym słowem wszystko, co możesz zmienić!
  3. Sprawdzasz, który zestaw zaczyna przynosić pierwsze wyniki.

Jeżeli to nic nie da, sprawdź, czy nie popełniasz 1 z tych 5 błędów początkujących twórców online.

Koniec okna sprzedażowego, czas na szampana?

Nie tak szybko 🙂 Zanim zakończysz okno sprzedażowe lub kolejny miesiąc, podsumuj swoje reklamy. Co działa najlepiej? Jakie wyniki masz z testów A/B na swojej stronie? Spisz wszystko, co działa, żeby móc udoskonalać kolejną kampanię.

Wyniki prawdziwych kampanii twórców online

Zastanawiasz się, jakie wyniki odnoszą inni twórcy kursów online? Zobacz, jakie case study nagraliśmy już z moimi klientami:

Czas na Twoją kampanię!

Wiesz już, jak stwierdzić, czy Twoja kampania jest zyskowna. Czas na działanie! Śmiało przygotuj kolejną, a jeżeli chcesz zrobić to z doświadczonym partnerem, umów bezpłatną konsultację.

BEZPŁATNY Trening Wideo
Jak sprzedać kurs za 203.694 PLN w 14 dni dzięki reklamie Facebook?

Odbierz dostęp do wideo i poznaj:

  • 22 taktyki, wypracowane po analizie 600+ kampanii
  • 4 case-study z omówieniem wyników i wnioskami
  • Recepta na najczęściej popełniane błędy podczas sprzedaży
Wróć do wpisów