Kto jest Twoim klientem?

Kto jest Twoim klientem? Chyba wszystkie biznesowe poradniki, książki, filmy na Youtubie zaczynają od grupy docelowej. Dlaczego to takie ważne i na jakie sposoby możesz dotrzeć do klientów z grupy docelowej? Przygotowałem dla Ciebie 44 sposoby na targetowanie reklam na Facebooku. Możesz się zdziwić, ilu nowych klientów dzięki temu pozyskasz. To jak, zaczynamy podróż do idealnego klienta?

Targetowanie reklam na Facebooku – rób to dobrze

Wiesz, kim jest Twój idealny klient? Teraz czas do niego dotrzeć dzięki reklamom na Facebooku.

Przypominam sobie teraz pewnego przedsiębiorcę, któremu ustawiliśmy reklamę na rodziców dzieci w wieku przedszkolnym na terenie jego miasta i okolicy. Wiesz, jaki był zaskoczony, że tak można? Pewnie, że można, a nawet trzeba! 

Zastanów się, ile mogłeś stracić na tym, że ustawiałeś reklamy do jednej i tej samej grupy odbiorców. 

Dlatego koniec z przepalaniem budżetu i jednym schematem – czas na nowe sposoby na targetowanie reklam na Facebooku.

Czas na konkrety – 44 konkretne przykłady na targetowanie reklam na Facebooku

Przygotowałem dla Ciebie 44 sposoby na targetowanie reklam. Wiesz, dlaczego aż tyle? Facebook jest tak wspaniałym narzędziem, że wie o nas prawie wszystko (nawet jeśli z niego aktywnie nie korzystamy) i na tej podstawie możesz precyzyjnie targetować reklamy, a jeśli robisz to dobrze – koszt pozyskania klienta jest naprawdę niski.

Prośba do Ciebie

Proponuję, żebyś w trakcie czytania wpisu wypisywał sposoby, które pasują do Twojej grupy docelowej. Nie wszystkie sposoby na targetowanie reklam na Facebooku musisz wykorzystać, a może wymyślisz własne, na które nie wpadłem?

A jeśli nie masz czasu na samodzielne ustawienie reklam, umów się na bezpłatną konsultację i sprawdźmy, co możemy zrobić dla Twojego biznesu.

Reklama do obecnych obserwujących

  • Osoby które polubiły albo obserwują Twoją stronę na Facebooku lub Instagramie – w 2022 r. średni zasięg posta na Facebooku to 4,32%, niedużo.
  • Osoby, które są aktywne wobec Twoich postów – dotrzesz do nich przez zdefiniowanie grupy niestandardowych odbiorców, którzy byli aktywni pod Twoimi postami.
  • Osoby, które obejrzały post w formie wideo – tutaj masz 2 możliwości:
    • obejrzeli mniej niż 50% wideo – zaproponuj dodatkowe treści,
    • obejrzeli więcej niż 50% wideo – zaproponuj ofertę do zakupu lub kolejny krok w Twoim lejku sprzedażowym.
  • Osoby, które kliknęły link w poście.
  • Osoby, które zapisały Twój post.
  • Osoby, które są zainteresowane Twoimi wydarzeniami.
  • Osoby, które wezmą udział w nadchodzących wydarzeniach – nie muszą być to Twoje wydarzenia.

Reklama do obecnych klientów

  • Osoby, które kupiły w Twoim sklepie z kampanią wzmacniającą „Dziękujemy za zaufanie”, „Dziękujemy za zakup w naszym sklepie”.
  • Osoby, które kupiły w Twoim sklepie + lista mailingowa – dotrzesz do nich przez zdefiniowanie grupy niestandardowych odbiorców, a pro tip ode mnie jest taki, że najlepiej będzie, jeżeli Twoja lista będzie miała minimum 1 000 kontaktów.
  • Osoby, które kupiły w Twoim sklepie + numer telefonu.

Reklama do potencjalnych klientów

  • Osoby w okolicy Twojej firmy – świetnie sprawdza się w przypadku sklepu, kawiarni, punktów usługowych. Wystarczy wskazać lokalizację Twojej firmy i określić promień, gdzie ma wyświetlać się Twoja reklama.
  • Osoby w okolicy dowolnego miejsca – przykładowo nordic walkerzy w parku, przedsiębiorcy w okolicy Urzędu Skarbowego, potencjalni klienci w lokalizacji targów – wszędzie tam, gdzie fizycznie przebywają Twoi klienci.
  • Osoby z określonego terenu z zainteresowaniami związanymi z niszą – bardzo ogólna grupa, którą będą definiowały zainteresowania. Jest ich dosłownie setki.
  • Osoby, które definiują określone zachowania:
    • zmieniły coś w swoim życiu – np. niedawna przeprowadzka, zaręczył się,
    • obecne dane – są w małżeństwie, są doktorantami.
  • Znajomi osób, które już polubiły Twoją stronę – ciekawy sposób na dotarcie do nowych klientów w myśl zasady „Skoro Kasia lubi, to pewnie musi być dobre”
  • Osoby, które mówią po polsku, ale przebywają w innym kraju – bardzo skuteczny sposób na dotarcie do emigrantów.
  • Osoby, które skończyły określone kierunki lub szkoły – mamy taką opcję w Menadżerze Reklam.
grupy odbiorców na Facebooku
  • Osoby o konkretnych zawodach lub pracujące konkretnie u danego pracodawcy – niestetety dostępne tylko duże firmy.
  • Osoby, które niebawem będą miały ważne wydarzenie, np. urodziny czy rocznicę – dobry sposób na dotarcie z ofertą Twoich prezentów.
targetowanie reklam na Facebooku
  • Osoby, które są administratorami stron na Facebooku – są zainteresowani marketingiem albo prowadzą firmy.
  • Osoby, które często podróżują – mamy do wyboru podróże na terenie kraju lub za granicę, może reklama Twojego apartamentu na wynajem?
  • Osoby dojeżdżające do pracy – pewnie nie mają czasu i są zabiegane.
  • Osoby, które są zaangażowanymi nabywcami – innymi słowy – kliknęli kup teraz na Facebooku w ostatnim tygodniu.
  • Osoby, które niedawno były w określonej lokalizacji – może Twoja restauracja z kuchnią tego kraju skradnie im serce i przypomni o wyjeździe?
  • Osoby, które są daleko od swojego miejsca zamieszkania.
  • Osoby, które korzystają z najnowszego modelu smartfona – raczej o wyższych dochodach.
  • Osoby, które korzystają ze starszych modeli – mogą potrzebować edukacji cyfrowej.
  • Osoby, które korzystają z określonych systemów operacyjnych.
  • Osoby, które korzystają z określonych przeglądarek internetowych.
  • Osoby, które są połączone z WiFi – to wskazuje na to, że są w pracy lub domu (najczęściej).
  • Osoby, które mają maila w określonej domenie np. Gmail.com.

Czacha dymi? To jeszcze nie koniec! A jeśli chcesz porozmawiać z zawodowcami od reklam, umów się na bezpłatną rozmowę.

Reklama remarketing

Dla przypomnienia – remarketing to nic innego jak płatna kampania reklamowa, która ukierunkowana jest na osoby, które miały już kontakt z Twoją marką.

  • Osoby, które odwiedziły naszą stronę WWW.
  • Osoby, które odwiedziły bloga – zaproponuj im zapis na newsletter lub konkretną ofertę sprzedaży.
  • Osoby, które nie sfinalizowały koszyka na Twojej stronie.
  • Osoby, które były na stronie lądującej (landing page), ale się nie zapisali.
  • Osoby, które widziały Twoją ofertę, ale z niej nie skorzystali.

Grupy podobnych odbiorców

Czym właściwie jest grupa podobnych odbiorców? To po prostu zbiór ludzi, których Facebook wybiera na podstawie ich aktywności lub konkretnych kryteriów. To naprawdę fajne narzędzie do poszerzania kręgu potencjalnych klientów, bez obawy o błąd w ustawieniu reklamy. Tutaj musisz jedynie określić kilka parametrów, takich jak kraj, w którym chcesz się promować i stopień podobieństwa, a Facebook zajmie się resztą.

Przykład reklamy do grupy podobnych odbiorców: reklama do 1% Polaków, którzy są najbardziej podobni do osób, które:

  • obserwują Twoją stronę na Facebooku lub Instagramie,
  • reagowały na Twoje posty,
  • odwiedziły nasz wpis blogowy,
  • dodały produkt do koszyka na stronie WWW,
  • kupiły produkt na stronie WWW,
  • zapisały się na Twoją listę mailingową itd.

Targetowanie reklam na Facebooku – Teraz Twoja kolej

I jak, zaskoczony liczbą nowych pomysłów na reklamę dla Twojej firmy? Koniecznie wybierz 3-4 pomysły, odpal nowe kampanie do nowych grup odbiorców i przetestuj z małym budżetem.

Targetowanie reklam na Facebooku – czas na wdrożenie

Skonfigurowanie nowych grup odbiorców nie jest skomplikowane. Na Facebooku i Instagramie są klienci, którzy czekają na Twoje rozwiązanie – wystarczy do nich dotrzeć. Jeżeli chcesz docierać z reklamami do nowych klientów, możemy Ci w tym pomóc. Porozmawiajmy o Twoim biznesie podczas bezpłatnej konsultacji.

BEZPŁATNY Trening Wideo
Jak sprzedać kurs za 203.694 PLN w 14 dni dzięki reklamie Facebook?

Odbierz dostęp do wideo i poznaj:

  • 22 taktyki, wypracowane po analizie 600+ kampanii
  • 4 case-study z omówieniem wyników i wnioskami
  • Recepta na najczęściej popełniane błędy podczas sprzedaży
Wróć do wpisów