Sprzedaż kursów online z nauki gry na pianinie
Marek i Dominika to właściciele Szkoły Pianina. Wspólnie stworzyli 5 kompleksowych kursów online, oraz mnóstwo dodatkowych produktów cyfrowych i fizycznych, dzięki którym uczą swoich kursantów hobbystycznej gry na pianinie. Ich produkty skierowane są w głównej mierze do osób dorosłych – bez szczególnych ograniczeń wiekowych.
Punkt krytyczny
Współpracę z Markiem i Dominiką ze Szkoły Pianina rozpoczęliśmy w momencie, kiedy znajdowali się – jak to sam Marek określił – w punkcie krytycznym.
Działali prężnie z reklamą na Facebooku, początkowo sami, potem współpracowali z osobą, która pomagała im w marketingu. Wdrażali standardowy lejek, który pomagał im budować bazę pod sprzedaż i prowadzić okienkowe sprzedaże kursów.
Ich działania przynosiły rezultaty, ale… w pewnym momencie dotarli do ściany. Robili ciągle to samo, nie wprowadzali żadnych zmian i w konsekwencji proces, który wcześniej przynosił im zyski – po czasie przepalał jedynie budżet reklamowy.
Wiedzieli, że muszą coś zrobić, aby ich biznes przynosił zyski, dlatego zdecydowali się na współpracę z kimś doświadczonym. No i oto jesteśmy 😉
Na start mieliśmy do dyspozycji rozbudowaną ofertę kursową wraz ze stronami sprzedażowymi. Dzięki naszym rekomendacjom Marek z zespołem dopracowali ofertę na kluczowych stronach zapisowych i sprzedażowych.
Kiedy redaguję ten wpis, minęło trochę czasu od naszej rozmowy. Aktualnie promujemy inny lead magnet oraz webinar i wdrożyliśmy jednorazową ofertę. Po uwzględnieniu przychodu ze sprzedaży OTO generujemy kontakty prawie za darmo.
“Realny koszt budowania listy to 0,12 PLN uwzględniając sprzedaż OTO.”
Jeśli chcesz budować listę praktycznie za darmo –
potrzebujesz odpowiedniego lejka sprzedażowego.
Nie musisz dochodzić do rozwiązań samodzielnie.
Wystarczy skorzystać z wiedzy doświadczonych osób.
Umów się na bezpłatną rozmowę strategiczną
i wspólnie ocenimy, czy Twoja lista może budować się praktycznie za darmo.
Wracając do zasobów – dysponowaliśmy dużą listą mailową, którą mogliśmy wykorzystać w naszych działaniach. Grupy lookalike nie do końca sprawdziły się w tym wypadku. Prawdopodobnie ze względu na dość ogólną grupę odbiorców. Nie mniej – do przeprowadzenia kampanii sprzedażowej były idealne.
Pomocne okazały się także dane z poprzednich działań realizowanych przez klienta. Dzięki temu szybko zdiagnozowaliśmy, gdzie przecieka lejek i odpadają potencjalni klienci. Analiza danych jest kluczowa w procesie optymalizacji. Pracując na arkuszach i liczbach mamy pewność co do kolejności wprowadzanych zmian w lejku.
Sprawdzone schematy są dobrym startem. Maksymalizowanie zysków wiąże się z wykorzystaniem danych. Analiza jest podstawą do optymalizacji.
Naszym głównym wyzwaniem było ułożenie obecnego lejka, przygotowanie nowego i przede wszystkim poprawa tych elementów, które dotychczas zawodziły.
Chcieliśmy także zbudować lejek, który umożliwi sprzedaż w sposób ciągły i zapewni firmie stały dochód. Wdrażanie nowego modelu bywa czasochłonne, ale nie w tym wypadku. Zespół Marka sprawnie realizował zadania, które im powierzyliśmy.
Przygotowanie nowych materiałów, które pomogły nam w rozbudowie grupy odbiorców, było niemalże natychmiastowe. Doceniamy i dziękujemy za zaangażowanie 🙂 Jasno określony zakres i odpowiedzialność za zadania są podstawą sprawniej realizacji. Dlatego dużo czasu spędzamy nad optymalizacją naszych wewnętrznych procedur.
Sprawa była prosta - jak nie sprawdzimy, to się nie dowiemy!
Wspólnie z Markiem rozmawialiśmy na temat naszych działań na specjalnym spotkaniu podsumowującym. Obejrzyj wideo ze spotkania i zobacz, jak przebiegała nasza współpraca.
Testy, testy i jeszcze raz testy
W pierwszym etapie współpracy zajęliśmy się rozbudową listy mailowej pod sprzedaż. W tym celu wdrożyliśmy dwie kampanie promujące lead magnet. W pierwszej kampanii budowaliśmy listę dzięki poradnikowi PDF, w drugiej udostępnialiśmy wideo. Dlaczego wykorzystaliśmy dwie formy lead magnetu?
Po to, aby sprawdzić, co będzie działać najlepiej na naszych odbiorców – jedni wolą obejrzeć nagranie do porannej kawy, inni poczytać e-book w podróży. Bez testów nie dowiemy się, jaka forma prezentowania treści jest dla nich wygodniejsza, a co za tym idzie, skuteczniej zbiera kontakty.
Do lejka dodaliśmy także sprzedaż produktu OTO co pozwoliło nam zminimalizować koszty reklamy praktycznie do zera. Po miesiącu kampanii i uwzględnieniu sprzedaży OTO każdy kontakt kosztował nas zaledwie 0,12 PLN. Następnie przeszliśmy do sprawdzonego schematu – czyli webinar z oknem sprzedażowym.
Analiza dotychczasowego lejka pokazała, który etap wymaga dopracowania i wdrożyliśmy niezbędne zmiany. Bez liczb i obserwacji ciężko o skuteczną optymalizację. Przygotowaliśmy pierwszą kampanię webinarową, która otworzyła sprzedaż kursu online. Przerwa pomiędzy kolejną kampanię webinarową i sprzedażą w okienku wynosiła ok. 3 miesiące.
W międzyczasie wdrożyliśmy już także lejek do sprzedaży ciągłej. Kampania skierowana była do osób, które miały już kontakt z marką i były aktywne wobec wyświetlanych treści.
Ostatecznie dzięki wprowadzonym działaniom udało nam się skutecznie rozbudować listę mailową o nowe osoby, a dzięki wdrożeniu OTO lista nie tylko budowała się za darmo, ale także przynosiła zyski!
W kampanii promującej PDF – ROAS kampanii wynosił 185%.
Dopracowaliśmy także lejek oparty na webinarze i sprzedaży okienkowej. Sprawdzony schemat, który po drodze zaczął przeciekać, dzięki naszej współpracy znów zaczął generować przychody.
15.000 PLN budżetu zmieniliśmy 100.000 PLN przychodu
Niepodważalnym sukcesem naszej współpracy jest wygenerowanie 100.000 PLN ze sprzedaży kursu w oknie sprzedażowym uwzględniając wszystkie działania podejmowane podczas kampanii.
Jak widać, optymalizacja działań jest niezbędnym elementem kampanii. Nawet jeśli teraz wydaje nam się, że wyniki, które generujemy, są dobre i nie warto nic zmieniać – to jak historia pokazuje – bez odpowiedniej analizy i wdrażania zmian sprawdzony schemat działania może zawieźć.
Chcesz skalować wyniki jak Marek?
Jeśli szukasz wsparcia doświadczonego zespołu w kampanii Twojego kursu – sprawdź, jak działamy. Umów niezobowiązującą rozmowę strategiczną, podczas której opowiesz nam o swojej wizji, a my pokażemy Ci jak możemy pomóc w realizacji celu dzięki sprawdzonym procesom ⤵️