Sprzedaż kursów online z nauki gry na pianinie

Marek i Dominika to właściciele Szkoły Pianina. Wspólnie stworzyli 5 kompleksowych kursów online, oraz mnóstwo dodatkowych produktów cyfrowych i fizycznych, dzięki którym uczą swoich kursantów hobbystycznej gry na pianinie. Ich produkty skierowane są w głównej mierze do osób dorosłych – bez szczególnych ograniczeń wiekowych.

Punkt krytyczny

Współpracę z Markiem i Dominiką ze Szkoły Pianina rozpoczęliśmy w momencie, kiedy znajdowali się – jak to sam Marek określił – w punkcie krytycznym.

Działali prężnie z reklamą na Facebooku, początkowo sami, potem współpracowali z osobą, która pomagała im w marketingu. Wdrażali standardowy lejek, który pomagał im budować bazę pod sprzedaż i prowadzić okienkowe sprzedaże kursów.

Ich działania przynosiły rezultaty, ale… w pewnym momencie dotarli do ściany. Robili ciągle to samo, nie wprowadzali żadnych zmian i w konsekwencji proces, który wcześniej przynosił im zyski – po czasie przepalał jedynie budżet reklamowy.

Wiedzieli, że muszą coś zrobić, aby ich biznes przynosił zyski, dlatego zdecydowali się na współpracę z kimś doświadczonym. No i oto jesteśmy 😉

Cel współpracy
  • Ułożenie i optymalizacja lejków sprzedażowych – podstawą było zweryfikowanie co nie działa w lejku i co możemy zrobić, aby wyciągnąć maksimum ze sprzedaży
  • Zbudowanie lejka do ciągłej sprzedaży – dotychczas sprzedaż odbywała się głównie przez webinary. Przygotowanie webinaru, kampania i okno sprzedażowe było męczące. Czas na wdrożenie “automatycznej” sprzedaży.
  • Przygotowanie kampanii webinarowej – nie rezygnujemy z tego, co przynosi złoto. Wspólnie przeprowadziliśmy kampanię webinarową w odświeżonym modelu pracy z licznymi testami reklam, grup oraz wdrożeniem jednorazowej oferty.

Na start mieliśmy do dyspozycji rozbudowaną ofertę kursową wraz ze stronami sprzedażowymi. Dzięki naszym rekomendacjom Marek z zespołem dopracowali ofertę na kluczowych stronach zapisowych i sprzedażowych.

Kiedy redaguję ten wpis, minęło trochę czasu od naszej rozmowy. Aktualnie promujemy inny lead magnet oraz webinar i wdrożyliśmy jednorazową ofertę. Po uwzględnieniu przychodu ze sprzedaży OTO generujemy kontakty prawie za darmo.

“Realny koszt budowania listy to 0,12 PLN uwzględniając sprzedaż OTO.”

 

Jeśli chcesz budować listę praktycznie za darmo –
potrzebujesz odpowiedniego lejka sprzedażowego.

Nie musisz dochodzić do rozwiązań samodzielnie.
Wystarczy skorzystać z wiedzy doświadczonych osób.

Umów się na bezpłatną rozmowę strategiczną
i wspólnie ocenimy, czy Twoja lista może budować się praktycznie za darmo.

 

Wracając do zasobów – dysponowaliśmy dużą listą mailową, którą mogliśmy wykorzystać w naszych działaniach. Grupy lookalike nie do końca sprawdziły się w tym wypadku. Prawdopodobnie ze względu na dość ogólną grupę odbiorców. Nie mniej – do przeprowadzenia kampanii sprzedażowej były idealne.

Pomocne okazały się także dane z poprzednich działań realizowanych przez klienta. Dzięki temu szybko zdiagnozowaliśmy, gdzie przecieka lejek i odpadają potencjalni klienci. Analiza danych jest kluczowa w procesie optymalizacji. Pracując na arkuszach i liczbach mamy pewność co do kolejności wprowadzanych zmian w lejku.

Zasoby, które wykorzystaliśmy
  • Dopracowane strony lądujące z aktywnymi testami A/B
  • Szeroka oferta produktów cyfrowych i ich strony sprzedażowe
  • Jednorazowa oferta prezentowana po zapisie na listę
  • Pokaźna baza mailingowa, którą wykorzystaliśmy do sprzedaży

Sprawdzone schematy są dobrym startem. Maksymalizowanie zysków wiąże się z wykorzystaniem danych. Analiza jest podstawą do optymalizacji.

Naszym głównym wyzwaniem było ułożenie obecnego lejka, przygotowanie nowego i przede wszystkim poprawa tych elementów, które dotychczas zawodziły.

Chcieliśmy także zbudować lejek, który umożliwi sprzedaż w sposób ciągły i zapewni firmie stały dochód. Wdrażanie nowego modelu bywa czasochłonne, ale nie w tym wypadku. Zespół Marka sprawnie realizował zadania, które im powierzyliśmy.

Przygotowanie nowych materiałów, które pomogły nam w rozbudowie grupy odbiorców, było niemalże natychmiastowe. Doceniamy i dziękujemy za zaangażowanie 🙂 Jasno określony zakres i odpowiedzialność za zadania są podstawą sprawniej realizacji. Dlatego dużo czasu spędzamy nad optymalizacją naszych wewnętrznych procedur.

Nasze wyzwania
  • Optymalizacja istniejącego lejka – lejek wykorzystywany przez klienta był z założenia dobry, jednak jego skuteczność z czasem spadła. Musieliśmy przeanalizować obecne działania, znaleźć wąskie gardła i skupić się na ich optymalizacji
  • Testowanie nowych grup odbiorców, bez przepalania budżetu – docieranie do nowych potencjalnych klientów, jest kluczowe. Wciąż poszerzaliśmy zasięg reklam mając na uwadze budżet klienta
  • Wdrożenie nowych lead magnetów i narzędzi niezbędnych do ich promocji, w tym kampanii sprzedażowej, której celem jest ciągła sprzedaż

Sprawa była prosta - jak nie sprawdzimy, to się nie dowiemy!

Wspólnie z Markiem rozmawialiśmy na temat naszych działań na specjalnym spotkaniu podsumowującym. Obejrzyj wideo ze spotkania i zobacz, jak przebiegała nasza współpraca.

🎯 Poznaj kulisy naszej kampanii, która wygenerowała 100.000 PLN sprzedaży

  • Jak wypracowaliśmy ROAS ze sprzedaży kursu na poziomie 6,67
  • Czego dowiedzieliśmy się dzięki testowaniu nowych rozwiązań
  • Jak wspólnie wyszliśmy z krytycznego punktu?
  • Dlaczego warto, a nawet TRZEBA testować różne rozwiązania
  • Jakie procesy najbardziej ułatwiły współprace?

Testy, testy i jeszcze raz testy

Jak wyglądał proces?
  • Wykorzystywaliśmy strony lądujące i sprzedażowe przygotowanie przez klienta. Po naszej stronie był audyt i zasugerowanie marketingowych “smaczków”
  • Przygotowanie kreacji to również w głównej mierze odpowiedzialność zespołu Marka. My zarysowaliśmy schemat skutecznych treści – klient przygotował merytorykę
  • Prowadziliśmy wspólnie 2 kampanie z lead magnetem, które miały za zadanie powiększenie bazy mailowej. Testowaliśmy minikurs i poradnik PDF
  • Wdrożyliśmy OTO, które minimalizowało koszty reklamy do tego stopnia, że lista budowała się praktycznie za darmo
  • Przeprowadziliśmy kampanie webinarowe, z okienkową sprzedażą i wygenerowaliśmy sześciocyfrowy przychód ze sprzedaży
  • Wdrożyliśmy kampanie z ciągłą sprzedażą kursu, którą wyłączaliśmy na czas trwania promocji webinaru i okna sprzedażowego, aby nie zamęczyć odbiorców

W pierwszym etapie współpracy zajęliśmy się rozbudową listy mailowej pod sprzedaż. W tym celu wdrożyliśmy dwie kampanie promujące lead magnet. W pierwszej kampanii budowaliśmy listę dzięki poradnikowi PDF, w drugiej udostępnialiśmy wideo. Dlaczego wykorzystaliśmy dwie formy lead magnetu?

Po to, aby sprawdzić, co będzie działać najlepiej na naszych odbiorców – jedni wolą obejrzeć nagranie do porannej kawy, inni poczytać e-book w podróży. Bez testów nie dowiemy się, jaka forma prezentowania treści jest dla nich wygodniejsza, a co za tym idzie, skuteczniej zbiera kontakty.

Do lejka dodaliśmy także sprzedaż produktu OTO co pozwoliło nam zminimalizować koszty reklamy praktycznie do zera. Po miesiącu kampanii i uwzględnieniu sprzedaży OTO każdy kontakt kosztował nas zaledwie 0,12 PLN. Następnie przeszliśmy do sprawdzonego schematu – czyli webinar z oknem sprzedażowym.

Analiza dotychczasowego lejka pokazała, który etap wymaga dopracowania i wdrożyliśmy niezbędne zmiany. Bez liczb i obserwacji ciężko o skuteczną optymalizację. Przygotowaliśmy pierwszą kampanię webinarową, która otworzyła sprzedaż kursu online. Przerwa pomiędzy kolejną kampanię webinarową i sprzedażą w okienku wynosiła ok. 3 miesiące.

W międzyczasie wdrożyliśmy już także lejek do sprzedaży ciągłej. Kampania skierowana była do osób, które miały już kontakt z marką i były aktywne wobec wyświetlanych treści.

Co wdrożyliśmy?
  • Kampania na lead magnet z dwoma różnymi formatami, które budowały listę mailową praktycznie za darmo
  • OTO po zapisie na lead magnet, które redukowało nam koszt zapisu, a w niektórych okresach pozwoliło zarobić
  • Lejek do sprzedaży ciągłej kierowany do ciepłej grupy
  • Dopracowany lejek z webinarem i sprzedażą okienkową, dzięki któremu wygenerowaliśmy

Ostatecznie dzięki wprowadzonym działaniom udało nam się skutecznie rozbudować listę mailową o nowe osoby, a dzięki wdrożeniu OTO lista nie tylko budowała się za darmo, ale także przynosiła zyski!

W kampanii promującej PDF – ROAS kampanii wynosił 185%.

Dopracowaliśmy także lejek oparty na webinarze i sprzedaży okienkowej. Sprawdzony schemat, który po drodze zaczął przeciekać, dzięki naszej współpracy znów zaczął generować przychody.

3 najważniejsze wnioski
  • Wdrożenie OTO to doskonały sposób na obniżenie kosztów reklamy budującej listę mailową
  • Nawet sprawdzony schemat działania wymaga z czasem zmian oraz dopasowania do konkretnego przypadku
  • Testowanie nowych rozwiązań pozwala w praktyce wybrać te najlepsze i umożliwia generowanie naprawdę świetnych wyników. Bez testów nie dowiemy się, co się sprawdzi, a co nie.

15.000 PLN budżetu zmieniliśmy 100.000 PLN przychodu

Niepodważalnym sukcesem naszej współpracy jest wygenerowanie 100.000 PLN ze sprzedaży kursu w oknie sprzedażowym uwzględniając wszystkie działania podejmowane podczas kampanii.

Jak widać, optymalizacja działań jest niezbędnym elementem kampanii. Nawet jeśli teraz wydaje nam się, że wyniki, które generujemy, są dobre i nie warto nic zmieniać – to jak historia pokazuje – bez odpowiedniej analizy i wdrażania zmian sprawdzony schemat działania może zawieźć.

Efekty naszej kampanii
  • Rozbudowa listy mailowej za darmo – a nawet z zyskiem
  • 100.000 PLN ze sprzedaży kursu, przy wydanym budżecie 15.000 PLN
  • Poprawa skuteczności działania dotychczasowego lejka
  • Lejek generujący sprzedaż w sposób ciągły

Chcesz skalować wyniki jak Marek?

Jeśli szukasz wsparcia doświadczonego zespołu w kampanii Twojego kursu – sprawdź, jak działamy. Umów niezobowiązującą rozmowę strategiczną, podczas której opowiesz nam o swojej wizji, a my pokażemy Ci jak możemy pomóc w realizacji celu dzięki sprawdzonym procesom  ⤵️