Jak odmienić biznes w modelu subskrypcyjnym w 6 miesięcy?

Sprzedajesz swój kurs online? Wiem, że nie zawsze wszystko idzie jak z płatka. Ale musisz przyznać, że rosnące słupki sprzedaży wynagradzają wszystkie trudy? Dzisiejsze case study to właśnie historia ciężkiej, ale niezwykle wynagradzającej pracy. Jakie wyniki osiągnęliśmy? Jakimi metodami? Zostań ze mną, a pokażę Ci, jak w pół roku zupełnie odmienić swój biznes!

Amerykański biznes Justyny Kazubińskiej

Justyna Kazubińska, właścicielka platformy edukacyjnej My American Dream. Uczy amerykańskiej odmiany języka angielskiego już prawie 15 lat. Głównym produktem Justyny jest subskrypcja platformy My American Dream. Model subskrypcyjny jest trochę inny od sprzedaży kursów online. Platforma My American Dream to taki Netflix, ale do nauki angielskiego + Justyna sprzedaje pakiety na 1, 3 lub 6 miesięcy.

W ubiegłym roku Justyna stanęła przed ogromnym wyzwaniem. Potrzebowała zwiększyć sprzedaż subskrypcji jej firmy, ale również optymalizować proces marketingowy – co na początku jej działalności było kamieniem u nogi. Dlaczego? Jak sama mówi, pracowała z przypadkowymi osobami zajmującymi się reklamą, a ich współprace nie spełniały jej oczekiwań. 

Justyna, chociaż przyznaje, że uwielbia budować relacje z odbiorcami na Instagramie, chciała uniezależnić sprzedaż od kapryśnych algorytmów. Było coś jeszcze. Justyna zajmowała się wszystkim sama i dokuczał jej wieczny brak czasu (czasami nie jest łatwo, prawda?).

Cel współpracy
  • Zwiększenie sprzedaży subskrypcji platformy edukacyjnej Justyny i dotarcie z reklamą do idealnych klientów Justyny.
  • Zbudowanie solidnych fundamentów do sprzedaży bez ciągłej obecności w social mediach
  • Znalezienie czasu na tworzenie nowych materiałów dla obecnych kursantów

Sporo do zrobienia, prawda? Na szczęście nie zaczynaliśmy od zera. Justyna miała już liczną społeczność na Instagramie. Mogła pochwalić się też sporą listą mailingową, której potencjału jednak nie miała czasu wykorzystać.

Zasoby, które wykorzystaliśmy
  • Gotowa platforma subskrypcyjna My American Dream – nie czekaliśmy na uruchomienie, była gotowym miejscem, gdzie kierowaliśmy ruch z kampanii sprzedażowych.
  • Społeczność na Instagramie: 35 tysięcy – pokaźna grupa ciepłych odbiorców, którą wykorzystaliśmy w kampaniach.
  • 3-4 tysięcy subskrybentów na liście mailingowej – wykorzystaliśmy dotychczasową grupę subskrybentów jako ciepłą grupę do reklam.

Żeby nie było zbyt kolorowo, mieliśmy też kilka wyzwań. Po pierwsze – musieliśmy uporządkować listę subskrybentów. Jak sama określiła to Justyna – na liście mailingowej panował chaos i nie ma jasnej ścieżki od zapisu do zakupu.
Po drugie – od początku celowaliśmy w tanie pozyskiwanie zapisów. Niestety, z poprzednich kampanii Justyny nie wyciągnęliśmy zbyt dużo pomocnych danych. Kampanie nie były prowadzone profesjonalnie, więc zaczynaliśmy od zera, a Justynie zależało na wynikach sprzedaży od razu.

Nasze wyzwania
  • Chaos na liście mailingowej. Justyna budowała listę mailingową, ale nie monetyzowała jej potencjału.
  • Brak danych z poprzednich kampanii. Zdecydowanie szybciej zobaczylibyśmy pierwsze rezultaty kampanii, gdybyśmy mieli na czym bazować.
  • Wyniki potrzebne od zaraz! Justyna chciała zwiększyć sprzedaż, musieliśmy działać od razu.

Warto inwestować w reklamy, bo to się zwraca po prostu!

Po 6 miesiącach współpracy spotkaliśmy się z Justyną na omówieniu jej kampanii. Za nami już 3 okna sprzedażowe! Jakie wyniki wygenerowaliśmy i jak współpracę ocenia sama Justyna? Kliknij i obejrzyj mięsisty materiał!

Case study kampanii dla Justyny Kazubińskiej

  • Jak wykorzystać społeczność w social mediach i na liście mailingowej do sprzedaży subskrypcji?
  • Czy działania organiczne wystarczą, aby zwiększyć sprzedaż materiałów online?
  • Jak skalować swój biznes online oparty o sprzedaż wiedzy?
  • W jaki sposób wykorzystać ciepłą grupę w reklamach?

Twoje wyzwania wyglądają podobnie?

Umów bezpłatną rozmowę strategiczną i sprawdź, jak możemy Ci w nich pomóc!

Umów rozmowę


Model abonamentowy Justyny - od czego zaczęliśmy, żeby go dopalić?

Przed startem pierwszej kampanii zaudytowaliśmy cały lejek sprzedażowy. Zarekomendowaliśmy też kilka  zmian na stronie sprzedażowej, które miały za zadanie zwiększyć jej konwersję. Justyna w tym czasie przygotowywała materiały reklamowe. Nie zostawiliśmy Justyny na lodzie, bez dwóch zdań! Na początku współpracy każdy klient dostaje od nas masę wskazówek na temat materiałów, ale i całej kampanii. Sama Justyna stwierdziła, że czuła się prowadzona za rękę – plus dla naszych procedur!

Jak wyglądał proces?
  • Kampanie webinarowe ⭢ webinar ⭢ kampanie sprzedażowe. Justyna sprzedaje dostępy do swojej platformy subskrypcyjnej w modelu okien sprzedażowych. Zanim zaczęliśmy sprzedawać, zbieraliśmy zapisy na webinar i powiększaliśmy listę mailingową. Opłaciło się!
  • Kampanie pozyskujące zapisy na webinar z lead magnetem oraz jednorazową ofertą (OTO). Zamienialiśmy ruch w subskrybentów, a dzięki jednorazowej ofercie robiliśmy to za DARMO!

Od startu naszej współpracy (październik 2023 r.) do dzisiaj (marzec 2024 r.) zrealizowaliśmy 3 edycje kampanii Justyny. Zanim przejdę do wyników, chwila prywaty 🙂 Takich klientów życzyłbym sobie codziennie! Dlaczego? Justyna jest otwarta na nasze pomysły na optymalizacje i usprawnienia i chętnie wdrażała je w życie. Zrobiło się może trochę ckliwie, przechodzimy do reklamowego mięsa!

W pierwszej edycji kampanii zaczęliśmy od kreacji z grafikami. Efekt nie powalał… Generowaliśmy zapisy po 10 PLN. Taki wynik nie zadowalał ani nas, ani klientki. Co zrobiliśmy? Zareagowaliśmy i poprosiliśmy klientkę o nagranie kreacji wideo, też wg naszych najlepszych wytycznych. Efekt? Obniżyliśmy koszt za zapis o prawie 70%! Przyznasz, że to imponujący wynik, prawda?

Wyniki pierwszej kampanii webinarowej z oknem sprzedażowym:

  • 321 zapisów po 4,48 PLN
  • ROAS 2,20

Przeprowadziliśmy optymalizację i w drugiej edycji kampanii postawiliśmy tylko na kreacje wideo. Wybraliśmy najlepsze grupy z poprzedniej edycji, umiejscowienia, wiek oraz płeć. Jakie wyniki wygenerowaliśmy?

  • 1.366 zapisów po 1,09 PLN
  • ROAS 5,50 – 1 PLN wydane na budżet reklamowy generuje 5,50 PLN przychodu

Po drugiej kampanii zaproponowaliśmy Justynie, że do lejka wprowadzimy OTO (one time offer), czyli jednorazową ofertę. Od 2023 r. często rekomendujemy wdrażanie jednorazowych ofert. Dlaczego? OTO bardzo skutecznie buduje listę kontaktów i często spłaca budżet reklamowy! Tak było też w przypadku Justyny. Jak wyglądają wyniki 3 kampanii?

  • 1.200 zapisów po 1,29 PLN
  • ROAS OTO – 1,5 – reklama generuje 50 groszy przychodu na każdym nowym kontakcie!
  • ROAS kampanii: 3,75
Co wdrożyliśmy?
  • Kampanie webinarowe, które oprócz zapisów na sam webinar, budowały listę subskrybentów, a nawet followersów na Instagramie! 
  • Kampanie sprzedażowe w modelu okien sprzedażowych – z kampanii na kampanię ROAS nabierał mocy!
  • Zamieniliśmy kreacje z grafikami na wideo. W pierwszej edycji kampanii grafiki generowały wysoki (prawie 10 PLN) koszt za zapis. Od razu zareagowaliśmy i zaproponowaliśmy Justynie nagranie kreacji wideo. Różnicę zobaczyliśmy od razu!
  • Klientce zaproponowaliśmy wdrożenie jednorazowej oferty do jej lejka sprzedażowego. Justyna zajęła się przygotowaniem contentu, a my umiejscowieniem tego materiału w reklamach i lejku sprzedażowym. Efekty? Przeszły nasze oczekiwania. Sprzedaż jednorazowej oferty spłacała nam budżet reklamowy – darmowa reklama na Facbooku!
  • Lejek sprzedażowy szyty na miarę biznesu Justyny. Justyna ma apetyt na skalowanie swojego biznesu, a lejek ma jej w tym pomóc.

Justyna zaczęła naszą współpracę, aby zwiększyć sprzedaż jej dostępów do platformy. Jak się nam to udało? Justyna osiągnęła kwantowy skok sprzedażowy – sprzedaż wzrosła dwukrotnie w ciągu zaledwie sześciu miesięcy! 

3 najważniejsze wnioski
  • Optymalizacja kampanii jest kluczem. Bez tego procesu nadal generowalibyśmy zapisy po 10 PLN, a nasz rekord to… 57 groszy! Optymalizacja jest wszystkim.
  • Ciepła grupa odbiorców (obserwujący w social mediach, subskrybenci, odwiedzający stronę) napędza sprzedaż, szczególnie na początku.
  • Chcesz oszczędzić budżet reklamowy? Jednorazowa oferta (OTO) to Twój must-have w 2024 r.!

Dzięki Facebook Ads Justyna ma czas na skalowanie biznesu

Sprzedaż kursu Justyny dosłownie wystrzeliła i podwoiła się w pół roku! Z czego wynikał sukces? Lejek uszyty na miarę jej biznesu, optymalizacja i strategia to mieszanka, która odmieniła ten biznes subskrypcyjny.

Efekty naszej kampanii
  • Zwiększyliśmy sprzedaż o 100% w ciągu 6 miesięcy!
  • Powiększyliśmy listę mailingową do ponad 8 tysięcy subskrybentów.
  • Uniezależniliśmy sprzedaż platformy od obecności w social mediach.
  • Justyna ma czas i solidne fundamenty, żeby dalej skalować swój biznes online.
  • Zupełnie przy okazji powiększyliśmy grono obserwujących na Instagramie do 39 tysięcy.

Nie spodziewałam się tak profesjonalnego podejścia! Patryk z zespołem prowadzili mnie za rękę, od A do Z, co trzeba zrobić, żeby stworzyć kreacje reklamowe, jak się przygotować, co jest potrzebne. Plusem było to, że doradziliście mi wprowadzenie OTO, żeby mieć po prostu darmowe reklamy. Fajnie było też to, że mogliśmy wspólnie przeanalizować to, co się działo po kampanii + dostaję od Was pomysły, jak skalować mój biznes w kolejnych miesiącach.

Justyna Kazubińska

Więcej takich współprac, proszę! Postawa Justyny, z jej gotowością na optymalizację kampanii, błyskawicznymi reakcjami i otwartością na świeże pomysły, była nieodzowną częścią sukcesu. Efekt? Zrealizowaliśmy cel Justyny w 100%. Ten sukces to dzieło precyzyjnie zaplanowanej i zrealizowanej współpracy. Wprowadzone procesy i procedury to fundament, na którym zbudowaliśmy nasze osiągnięcia.

Wspólnie z Justyną planujemy kolejne kampanie. Mamy misję ścinania kosztów zapisów jeszcze bardziej! Justyna już skaluje swoją firmę i składa w całość elementy i zespół, aby jej biznes rósł w siłę. Marzysz o tym, by rozkręcić swój biznes na maksa tak jak Justyna? Umów bezpłatną konsultację!