Jak podwoić sprzedaż w 6 miesięcy w biznesie subskrypcyjnym?
- 29.03.2024
- 8 minut czytania
Sprzedajesz swój kurs online? Wiem, że nie zawsze wszystko idzie jak z płatka. Ale musisz przyznać, że rosnące słupki sprzedaży wynagradzają wszystkie trudy? Dzisiejsze case study to właśnie historia ciężkiej, ale niezwykle wynagradzającej pracy. Jakie wyniki osiągnęliśmy? Jakimi metodami? Zostań ze mną, a pokażę Ci, jak w pół roku zupełnie odmienić swój biznes!
Justyna Kazubińska, właścicielka platformy edukacyjnej My American Dream. Uczy amerykańskiej odmiany języka angielskiego już prawie 15 lat. Głównym produktem Justyny jest subskrypcja platformy My American Dream. Model subskrypcyjny jest trochę inny od sprzedaży kursów online. Platforma My American Dream to taki Netflix, ale do nauki angielskiego + Justyna sprzedaje pakiety na 1, 3 lub 6 miesięcy.
W ubiegłym roku Justyna stanęła przed ogromnym wyzwaniem. Potrzebowała zwiększyć sprzedaż subskrypcji jej firmy, ale również optymalizować proces marketingowy – co na początku jej działalności było kamieniem u nogi. Dlaczego? Jak sama mówi, pracowała z przypadkowymi osobami zajmującymi się reklamą, a ich współprace nie spełniały jej oczekiwań.
Justyna, chociaż przyznaje, że uwielbia budować relacje z odbiorcami na Instagramie, chciała uniezależnić sprzedaż od kapryśnych algorytmów. Było coś jeszcze. Justyna zajmowała się wszystkim sama i dokuczał jej wieczny brak czasu (czasami nie jest łatwo, prawda?).
Sporo do zrobienia, prawda? Na szczęście nie zaczynaliśmy od zera. Justyna miała już liczną społeczność na Instagramie. Mogła pochwalić się też sporą listą mailingową, której potencjału jednak nie miała czasu wykorzystać.
Żeby nie było zbyt kolorowo, mieliśmy też kilka wyzwań. Po pierwsze – musieliśmy uporządkować listę subskrybentów. Jak sama określiła to Justyna – na liście mailingowej panował chaos i nie ma jasnej ścieżki od zapisu do zakupu.
Po drugie – od początku celowaliśmy w tanie pozyskiwanie zapisów. Niestety, z poprzednich kampanii Justyny nie wyciągnęliśmy zbyt dużo pomocnych danych. Kampanie nie były prowadzone profesjonalnie, więc zaczynaliśmy od zera, a Justynie zależało na wynikach sprzedaży od razu.
Po 6 miesiącach współpracy spotkaliśmy się z Justyną na omówieniu jej kampanii. Za nami już 3 okna sprzedażowe! Jakie wyniki wygenerowaliśmy i jak współpracę ocenia sama Justyna? Kliknij i obejrzyj mięsisty materiał!
Umów bezpłatną rozmowę strategiczną i sprawdź, jak możemy Ci w nich pomóc!
Przed startem pierwszej kampanii zaudytowaliśmy cały lejek sprzedażowy. Zarekomendowaliśmy też kilka zmian na stronie sprzedażowej, które miały za zadanie zwiększyć jej konwersję. Justyna w tym czasie przygotowywała materiały reklamowe. Nie zostawiliśmy Justyny na lodzie, bez dwóch zdań! Na początku współpracy każdy klient dostaje od nas masę wskazówek na temat materiałów, ale i całej kampanii. Sama Justyna stwierdziła, że czuła się prowadzona za rękę – plus dla naszych procedur!
Od startu naszej współpracy (październik 2023 r.) do dzisiaj (marzec 2024 r.) zrealizowaliśmy 3 edycje kampanii Justyny. Zanim przejdę do wyników, chwila prywaty 🙂 Takich klientów życzyłbym sobie codziennie! Dlaczego? Justyna jest otwarta na nasze pomysły na optymalizacje i usprawnienia i chętnie wdrażała je w życie. Zrobiło się może trochę ckliwie, przechodzimy do reklamowego mięsa!
W pierwszej edycji kampanii zaczęliśmy od kreacji z grafikami. Efekt nie powalał… Generowaliśmy zapisy po 10 PLN. Taki wynik nie zadowalał ani nas, ani klientki. Co zrobiliśmy? Zareagowaliśmy i poprosiliśmy klientkę o nagranie kreacji wideo, też wg naszych najlepszych wytycznych. Efekt? Obniżyliśmy koszt za zapis o prawie 70%! Przyznasz, że to imponujący wynik, prawda?
Wyniki pierwszej kampanii webinarowej z oknem sprzedażowym:
Przeprowadziliśmy optymalizację i w drugiej edycji kampanii postawiliśmy tylko na kreacje wideo. Wybraliśmy najlepsze grupy z poprzedniej edycji, umiejscowienia, wiek oraz płeć. Jakie wyniki wygenerowaliśmy?
Po drugiej kampanii zaproponowaliśmy Justynie, że do lejka wprowadzimy OTO (one time offer), czyli jednorazową ofertę. Od 2023 r. często rekomendujemy wdrażanie jednorazowych ofert. Dlaczego? OTO bardzo skutecznie buduje listę kontaktów i często spłaca budżet reklamowy! Tak było też w przypadku Justyny. Jak wyglądają wyniki 3 kampanii?
Justyna zaczęła naszą współpracę, aby zwiększyć sprzedaż jej dostępów do platformy. Jak się nam to udało? Justyna osiągnęła kwantowy skok sprzedażowy – sprzedaż wzrosła dwukrotnie w ciągu zaledwie sześciu miesięcy!
Sprzedaż kursu Justyny dosłownie wystrzeliła i podwoiła się w pół roku! Z czego wynikał sukces? Lejek uszyty na miarę jej biznesu, optymalizacja i strategia to mieszanka, która odmieniła ten biznes subskrypcyjny.
Nie spodziewałam się tak profesjonalnego podejścia! Patryk z zespołem prowadzili mnie za rękę, od A do Z, co trzeba zrobić, żeby stworzyć kreacje reklamowe, jak się przygotować, co jest potrzebne. Plusem było to, że doradziliście mi wprowadzenie OTO, żeby mieć po prostu darmowe reklamy. Fajnie było też to, że mogliśmy wspólnie przeanalizować to, co się działo po kampanii + dostaję od Was pomysły, jak skalować mój biznes w kolejnych miesiącach.
Justyna Kazubińska
Więcej takich współprac, proszę! Postawa Justyny, z jej gotowością na optymalizację kampanii, błyskawicznymi reakcjami i otwartością na świeże pomysły, była nieodzowną częścią sukcesu. Efekt? Zrealizowaliśmy cel Justyny w 100%. Ten sukces to dzieło precyzyjnie zaplanowanej i zrealizowanej współpracy. Wprowadzone procesy i procedury to fundament, na którym zbudowaliśmy nasze osiągnięcia.
Wspólnie z Justyną planujemy kolejne kampanie. Mamy misję ścinania kosztów zapisów jeszcze bardziej! Justyna już skaluje swoją firmę i składa w całość elementy i zespół, aby jej biznes rósł w siłę. Marzysz o tym, by rozkręcić swój biznes na maksa tak jak Justyna? Umów bezpłatną konsultację!
Porozmawiajmy o Twojej kampanii