18-letni biznes Donaty

Generowanie leadów na Facebooku – przed takim zadaniem stanęła nasza klientka Donata Sulikowska. Donata od 18 lat prowadzi przedszkole EduMontessori, a od 2 – żłobek EduMontessori Żyrafa. Jak pewnie zauważysz, idea Montessori jest bardzo bliska Donacie i w takim duchu prowadzi oba miejsca.

Generowanie leadów na Facebooku dla lokalnego biznesu

Donata, właścicielka pełnoletniego już (wow!) przedszkola, wystartowała ze żłobkiem 2 lata temu. Ma piękną misję: pomagać rodzicom wychowywać szczęśliwe dzieci. 

W życiu (prawie) każdego przedsiębiorcy przychodzi kiedyś taki dzień: stali klienci są, ale potrzebujemy nowych. Właśnie z takim problem mierzyła się Donata.

Jak wygenerować nowe leady na facebooku? Donata z zespołem próbowali ustawiać reklamy na Facebooku. Mimo że w Menedżerze Reklam wydała konkretne pieniądze, nie była zadowolona z wyników. W ciągu kilku rekrutacji (każda po 6 miesięcy) udawało im się pozyskać średnio 3, a maksymalnie 5 rodzin. 

W głowie Donaty zaczęła kiełkować myśl – jak skutecznie przyciągnąć uwagę rodziców do jej lokalnego żłobka? I musiała zrobić to naprawdę szybko, bo nagliły ją procedury! We wrześniu stanęła przed wyzwaniem – pozyskać 20 rodzin w ciągu 3 miesięcy w martwym sezonie, czyli w grudniu. Przyznasz, że w grudniu nie myślisz koniecznie o żłobku dla swojego dziecka, prawda?

Dlatego, kiedy „wpadliśmy na siebie” na 1 z facebookowych grup, nie marnowaliśmy czasu na zbyt długie ustalenia i w ciągu tygodnia ruszyliśmy do działania.

Cel współpracy

Pozyskać 20 lokalnych klientów w ciągu 3 miesięcy w martwym sezonie (najczęściej rekrutacje do żłobka zaczynają się we wrześniu, nie w grudniu).

Donata postawiła przed nami jasny cel, bierzemy się do pracy! Co mieliśmy do wykorzystania?

Zasoby, które wykorzystaliśmy
  • Strona internetowa z ofertą i formularzem kontaktowym
  • Profil na Facebooku – 1.200 obserwujących
  • Zmotywowany zespół sprzedażowy

Donata postawiła przed nami ambitne zadanie z pola generowania leadów – pozyskać 20 lokalnych klientów w ciągu 3 miesięcy w martwym sezonie, czyli w grudniu. Termin rekrutacji wymusił program państwowy, z którego korzystał żłobek Donaty. Nie mogliśmy nic na to poradzić, tylko zabrać się do pracy!

Nasze wyzwania
  • Krótki czas na realizację celu – 3 miesiące
  • Pozyskanie 20 nowych, lokalnych klientów
  • Martwy sezon – grudzień

„Tak szybko działaliście, że ja mówię - to jest to!"

Spotkaliśmy się z Donatą na naszym podsumowaniu kampanii. Co ciekawe – rozmawialiśmy ze sobą 2. raz w ciągu 3 miesięcy. Jak oceniła naszą pracę Donata?

Case study kampanii Donaty Sulikowskiej

  • Jakie wyniki osiągnęliśmy z Donatą?
  • Dlaczego remarketing to dodatkowy dopalacz Twojej kampanii?
  • Jak pozyskiwać klientów nawet w martwym okresie?

Twoje wyzwania wyglądają podobnie?

Umów bezpłatną rozmowę strategiczną i sprawdź, jak możemy Ci w nich pomóc!

Umów rozmowę


Lejek sprzedażowy to podstawa

Wszystko ustaliliśmy, znamy cel i bierzemy się do pracy! Zaczęliśmy od audytu wcześniejszych działań Donaty, a później ułożyliśmy nowy lejek sprzedażowy. Donata nie miała zbyt dużej społeczności, dlatego od początku kierowaliśmy kampanie do szerokiej grupy odbiorców. Od razu wdrożyliśmy też kampanie remarketingowe. Dlaczego? Decyzji o wyborze żłobka nikt nie podejmuje impulsywnie, jak zakupu torebki czy zegarka. Musimy wziąć to pod uwagę w naszym lejku.

Jak wyglądał proces?
  • Kampanie reklamowe kierowaliśmy na górę lejka sprzedażowego. Kampanie przyciągały ruch na stronę internetową.
  • Formularz kontaktowy na stronie z ofertą stanowił 1. punkt zetknięcia z potencjalnymi klientami.
  • Na niezdecydowane osoby targetowaliśmy kampanię remarketingową.
  • Zespół sprzedażowy Donaty przejmował komunikację i domykał sprzedaż.

Od razu po dopięciu naszej umowy, Donata otrzymała od nas zestaw instrukcji, które pomogły jej nadać nam dostępy do zasobów reklamowych. Zespół Donaty próbował wcześniej samodzielnie ustawiać reklamy, dlatego przygotowaliśmy dla nich audyt poprzednich kampanii. A później już tylko czarujemy w Menedżerze Reklam. Zaczęliśmy od kampanii do szerokiej grupy odbiorców, ale nie zapomnieliśmy o remarketingu. Jeżeli sprzedajesz droższy produkt, nacechowany emocjonalnie, koniecznie dodaj kampanię remarketingową. Ludzie nie kupują po obejrzeniu 1. reklamy. 

Z Donatą pracowaliśmy asynchronicznie na Trello – my przedstawiamy listę potrzebnych materiałów, a zespół Donaty działa i je dla nas generuje. Nawet nie potrzebowaliśmy się zdzwaniać w trakcie naszej 3-miesięcznej współpracy. Brawa za dyscyplinę i za zaangażowanie! Byliśmy pod wrażeniem jakości obsługi potencjalnych klientów przez zespół Donaty. To również ich zasługa, że kampania zakończyła się sukcesem.

Co wdrożyliśmy?
  • Kampania z celem wysłania formularza na stronie ofertowej
  • Kampania pozyskująca ruch na stronie ofertowej
  • Kampania remarketingowa

Czy udało nam się osiągnąć cel? Jak najbardziej! Pomimo martwego sezonu, pozyskaliśmy 20 klientów, a zespół Donaty nadal obsługuje leady, które wygenerowaliśmy.

3 najważniejsze wnioski
  • Nie zapominaj o kampanii remarketingowej. Jeżeli sprzedajesz produkt wart kilkaset złotych, masz małe szanse na to, że ktoś go kupi po zobaczeniu 1 reklamy.
  • Idealna obsługa klienta – po co generować leady na Facebooku, jeżeli Twoja obsługa kuleje?
  • Jeżeli nie masz czasu na samodzielne testowanie reklam, zgłoś się do sprawdzonej agencji reklamowej.

Jak wygenerować 20 leadów na Facebooku szybciej niż zakładałeś?

W wyniku intensywnej współpracy z Donatą, zrealizowaliśmy jej cel związany z rekrutacją – pozyskanie aż 20 nowych rodzin, czyli 100% sukcesu. Co więcej, nasza kampania trwała krócej niż pierwotnie planowaliśmy. Zamiast 3 miesięcy, zamknęliśmy się w 2 miesiącach.

Donatę pozytywnie zaskoczył też zasięg kampanii. W porównaniu do poprzednich, samodzielnych działań reklamowych, nasza kampania przyciągnęła klientów nie tylko z osiedla, na którym działa żłobek, ale również z całego miasta i okolic.

Efekty naszej kampanii
  • Pozyskaliśmy 20 nowych klientów.
  • Wygenerowaliśmy 121 kontaktów, które nawet po zakończeniu rekrutacji, obsługuje zespół Donaty.
  • Dotarliśmy do nowej grupy klientów, nie tylko z osiedla, ale też z okolic Płocka.

Skuteczna strategia oparta na płatnej reklamie, przemyślany lejek sprzedażowy oraz idealna obsługa klienta pozwoliła nam zrekrutować 20 nowych rodzin w zaledwie 2 miesiące. Donata z zespołem okazali się partnerem gotowym na współpracę, a ich zaangażowanie w proces rekrutacyjny, aktywna współpraca oraz gotowość do eksperymentowania sprawiły, że kampania przyciągnęła klientów z różnych części miasta Płocka, przekraczając lokalne ramy.

Umówiliśmy się na rozmowę z Donatą pod koniec grudnia 2023 r., więc zapytałem ją o plany na Nowy Rok. Donata nie osiada na laurach i planuje kolejny biznes – treningi mentalne. Wspólnie planujemy kolejne kampanie, tym razem z rekrutacją w bardziej standardowych terminach 🙂