Kampania to proces - regularne działania przynoszą najlepsze wyniki
Na łamach tego wpisu opowiadam o współpracy przy cyklicznej promocji webinarów sprzedażowych, którą realizujemy blisko dwa lata. Dowiesz się z niego, od czego zaczynaliśmy naszą współpracę, jakie były nasze wyzwania oraz jakie efekty wypracowaliśmy wspólnie dzięki regularnym działaniom.
Opis tego case study to doskonałe potwierdzenie najważniejszych marketingowych teorii:
- kampania to proces – regularne działania promocyjne pozwalają osiągać najlepsze wyniki.
- kluczem do sukcesu jest testowanie różnych rozwiązań – nawet jeśli coś działa dobrze, to zawsze może działać jeszcze lepiej. Nie dowiesz się jednak tego, jeśli nie przetestujesz nowych rozwiązań w praktyce.
- zbudowana społeczność i zaangażowanie klienta we współpracę są na wagę złota.
Dobre wyniki, zawsze mogą być lepsze
Nasi klienci (biznes prowadzi małżeństwo) nie zaczynali od zera. Mieli prężnie działający biznes, bogatą ofertę sprzedażową i działali już z marketingiem. Byli świadomi, że aby ich biznes dalej się rozwijał, potrzebna jest skuteczna promocja.
Regularnie wykorzystywali webinar sprzedażowy do promocji kursu. Ich działania przynosiły zyski, ale wiedzieli, że nie wykorzystują jeszcze pełnego potencjału reklamy w social mediach. Celem było oddelegowanie działań marketingowych i ich uskutecznienie. Czas docierać do nowych osób i zoptymalizować koszty reklamy.
Dlatego szukali osoby, która pomoże im uporządkować dotychczasowe działania, a także wskaże nowy kierunek, dzięki któremu uzyskiwane wyniki będą jeszcze lepsze. I co równie ważne – osoby, która zajmie się kompleksowo działaniami reklamowymi i pozwoli im skupić się na tym, na czym znają się najlepiej.
Zaczynając naszą współpracę, mieliśmy do dyspozycji naprawdę porządne zasoby. Profile na firmowych social mediach gromadziły kilkudziesięciotysięczną, aktywną społeczność. W bazie mailingowej mieliśmy także kilkadziesiąt tysięcy kontaktów do osób zainteresowanych oraz dotychczasowych klientów.
Nie mogę też nie wspomnieć o sprawdzonej, odpowiadającej na realne potrzeby klienta ofercie sprzedażowej. To niezwykle ważne, aby dostarczać klientom produkt, którego naprawdę potrzebują, który rozwiązuje ich problemy – nie produkt, który nam wydaję się być odpowiedni.
W naszej współpracy nie zabrakło wyzwań. Były miesiące, w których promowaliśmy nawet cztery webinary do tych samych awatarów klientów. Ważnym elementem była wówczas zarówno sprawność działania, jak i odpowiednia konfiguracja grup odbiorców do kampanii – nie chcieliśmy przecież “zbombardować” naszych odbiorców reklamami.
Musieliśmy stałe dbać o poszerzanie zasięgu wśród odbiorców i rozbudowywać bazę pod sprzedaż.
Jasny podział obowiązków
W kampaniach, które wspólnie realizowaliśmy, mieliśmy jasny podział obowiązków. Przygotowanie kreacji oraz stron lądujących było zadaniem zespołu klienta. Oczywiście nie pozostaliśmy ich w tym temacie bez pomocy – przekazaliśmy swoje uwagi/wskazówki a w razie problemów/nieprawidłowości wspólnie szukaliśmy rozwiązania. Odpowiadaliśmy w pełni za techniczną konfigurację, monitoring, analizę i optymalizację działań – tak, aby z każdą kampanią móc dostarczać lepsze wyniki.
Dzięki naszym działaniom wypracowaliśmy sprawdzone grupy odbiorców, które konwertują najlepiej. Wiemy też, jakie formaty kreacji działają najlepiej na naszych odbiorców. Mamy sprawdzony proces odświeżania kreacji reklamowych – tak, aby nie przesycić odbiorców tymi samymi treściami. Wszystko to dzięki szczegółowej weryfikacji każdej kampanii już po jej zakończeniu. Systematyczna analityka pomaga nam na lepszą optymalizację całej strategii reklamowej.
Wszystko to, co wypracowaliśmy to zasługa przede wszystkim systematycznych działań oraz testów. Kiedy testujemy różne możliwości i regularnie analizujemy ich skuteczność, łatwo możemy dostrzec, co w naszym konkretnym przydatku to strata pieniędzy, a co sprawdza się doskonale.
Potężna lista, która kupuje
Jak mawia klasyk – trudy przynoszą zaszczyty. Sumarycznie zbudowaliśmy potężną listę, która realnie kupuje. Każda z kampanii różni się od siebie wynikami. Niektóre zawyżają średnią, a inne zdarzają się ją zaniżać. Ostatnie kampanie pokazały nam, że optymalizacja jest warta poświęconego czasu. Ciągle implementujemy nowe rozwiązania w grupach i kreacjach, a dzięki temu wypracowaliśmy takie wyniki:
Maj 2023 – Kampania promocyjna serii warsztatów online pomogła pozyskała łącznie 4282 zapisane osoby w 12 dni. Średni koszt zapisu wynosił 3,27 PLN.
Kwiecień 2023 – Kampania webinaru, na który zapisało się łącznie 2306 osób przy średnim koszcie 2,08 PLN.
Luty 2023 – Kampania promująca seminarium online, podczas którego promowaliśmy abonamentowy dostęp do platformy kursowej. Zapisało się na nie 1726 osób przy średnim koszcie 3,76 PLN za zapis.
Styczeń 2023 – Noworoczna kampania, która dostarczyła nam 4159 zapisów w 13 dni przy średnim koszcie 2,57 PLN za zapis.
W podsumowaniu wynik wygląda jeszcze bardziej imponująco!
Jeśli szukasz wsparcia doświadczonego zespołu w kampanii Twojego kursu – sprawdź, jak działamy. Umów niezobowiązującą rozmowę strategiczną, podczas której opowiesz nam o swojej wizji, a my pokażemy Ci jak możemy pomóc w realizacji celu dzięki sprawdzonym procesom ⤵️