Kampania to proces - regularne działania przynoszą najlepsze wyniki

Na łamach tego wpisu opowiadam o współpracy przy cyklicznej promocji webinarów sprzedażowych, którą realizujemy blisko dwa lata. Dowiesz się z niego, od czego zaczynaliśmy naszą współpracę, jakie były nasze wyzwania oraz jakie efekty wypracowaliśmy wspólnie dzięki regularnym działaniom.

Opis tego case study to doskonałe potwierdzenie najważniejszych marketingowych teorii:

  • kampania to proces – regularne działania promocyjne pozwalają osiągać najlepsze wyniki.
  • kluczem do sukcesu jest testowanie różnych rozwiązań – nawet jeśli coś działa dobrze, to zawsze może działać jeszcze lepiej. Nie dowiesz się jednak tego, jeśli nie przetestujesz nowych rozwiązań w praktyce.
  • zbudowana społeczność i zaangażowanie klienta we współpracę są na wagę złota.

Dobre wyniki, zawsze mogą być lepsze

Nasi klienci (biznes prowadzi małżeństwo) nie zaczynali od zera. Mieli prężnie działający biznes, bogatą ofertę sprzedażową i działali już z marketingiem. Byli świadomi, że aby ich biznes dalej się rozwijał, potrzebna jest skuteczna promocja.

Regularnie wykorzystywali webinar sprzedażowy do promocji kursu. Ich działania przynosiły zyski, ale wiedzieli, że nie wykorzystują jeszcze pełnego potencjału reklamy w social mediach. Celem było oddelegowanie działań marketingowych i ich uskutecznienie. Czas docierać do nowych osób i zoptymalizować koszty reklamy.

Dlatego szukali osoby, która pomoże im uporządkować dotychczasowe działania, a także wskaże nowy kierunek, dzięki któremu uzyskiwane wyniki będą jeszcze lepsze. I co równie ważne – osoby, która zajmie się kompleksowo działaniami reklamowymi i pozwoli im skupić się na tym, na czym znają się najlepiej.

Cel współpracy
  • Cykliczna promocja webinarów sprzedażowych do niszowej grupy odbiorców
  • Zmniejszenie i zachowanie stałego kosztu za zapis
  • Testowanie nowych grup odbiorców oraz kreacji, by nie nasycić grupy jednolitym przekazem

Zaczynając naszą współpracę, mieliśmy do dyspozycji naprawdę porządne zasoby. Profile na firmowych social mediach gromadziły kilkudziesięciotysięczną, aktywną społeczność. W bazie mailingowej mieliśmy także kilkadziesiąt tysięcy kontaktów do osób zainteresowanych oraz dotychczasowych klientów.

Nie mogę też nie wspomnieć o sprawdzonej, odpowiadającej na realne potrzeby klienta ofercie sprzedażowej. To niezwykle ważne, aby dostarczać klientom produkt, którego naprawdę potrzebują, który rozwiązuje ich problemy – nie produkt, który nam wydaję się być odpowiedni.

Zasoby, które wykorzystaliśmy
  • Kilkudziesięciotysięczna lista mailingowa, która pomogła nam zbudować skuteczne grupy niestandardowych odbiorców podobnych do subskrybentów
  • Profile social media z kilkudziesięciotysięczną społecznością
  • Dopracowana propozycja dla odbiorców i sprawdzone, chwytliwe oraz przydatne tematy webinarów

W naszej współpracy nie zabrakło wyzwań. Były miesiące, w których promowaliśmy nawet cztery webinary do tych samych awatarów klientów. Ważnym elementem była wówczas zarówno sprawność działania, jak i odpowiednia konfiguracja grup odbiorców do kampanii – nie chcieliśmy przecież “zbombardować” naszych odbiorców reklamami.

Musieliśmy stałe dbać o poszerzanie zasięgu wśród odbiorców i rozbudowywać bazę pod sprzedaż.

Nasze wyzwania
  • Dopasowanie strategii reklam do napiętego harmonogramu. W niektórych miesiącach promowaliśmy nawet cztery webinary, a docelową grupą były te same awatary klientów. Obecnie promujemy 1-2 webinary w miesiącu.
  • Pełne wykorzystanie potencjału budżetu reklamowego i skupienie na kampanii sprzedażowej po webinarze. Zapisy są istotnym początkiem lejka, ale na koniec dnia liczyła się sprzedaż kursów internetowych
  • W pierwszych miesiącach poświęciliśmy sporo czasu na analizę grupy odbiorców (w szczególności zainteresowań), aby skutecznie poszerzać zasięg wśród potencjalnych klientów bez przepalania budżetu.

Jasny podział obowiązków

W kampaniach, które wspólnie realizowaliśmy, mieliśmy jasny podział obowiązków. Przygotowanie kreacji oraz stron lądujących było zadaniem zespołu klienta. Oczywiście nie pozostaliśmy ich w tym temacie bez pomocy – przekazaliśmy swoje uwagi/wskazówki a w razie problemów/nieprawidłowości wspólnie szukaliśmy rozwiązania. Odpowiadaliśmy w pełni za techniczną konfigurację, monitoring, analizę i optymalizację działań – tak, aby z każdą kampanią móc dostarczać lepsze wyniki.

Jak wyglądał proces?
  • Przygotowanie kreacji reklamowych było zadaniem zespołu klienta. Dzięki sugestiom i wypracowanemu modelowi wdrażaliśmy wiele wariantów tekstów, grafik i wideo do testów.
  • Korzystaliśmy ze skutecznych stron lądujących. Średnia konwersja zapisów z ostatnich 18 miesięcy to 61,93%.
  • Każda z kampanii webinarowych trwała zazwyczaj 10-15 dni. Przez ten czas pozyskiwaliśmy od 2000 do 7000 zapisanych osób na wydarzenie.
  • Webinary rozpoczynały okna sprzedażowe, które trwały zazwyczaj 7-10 dni. Podczas sprzedaży generowaliśmy ROAS na poziomie 4-7.

Dzięki naszym działaniom wypracowaliśmy sprawdzone grupy odbiorców, które konwertują najlepiej. Wiemy też, jakie formaty kreacji działają najlepiej na naszych odbiorców. Mamy sprawdzony proces odświeżania kreacji reklamowych – tak, aby nie przesycić odbiorców tymi samymi treściami. Wszystko to dzięki szczegółowej weryfikacji każdej kampanii już po jej zakończeniu. Systematyczna analityka pomaga nam na lepszą optymalizację całej strategii reklamowej.

Co wdrożyliśmy?
  • Grupy odbiorców – opieramy się głównie o sprawdzone zainteresowania i grupy lookalike. W tym przypadku najlepiej działają grupy 3% od grupy klientów oraz subskrybentów.
  • Kreacje – co kilka tygodni odświeżamy całkowicie wygląd kreacji, aby zaskoczyć odbiorców. Testowaliśmy różne formaty, ale w większości kampanii skupiamy się na grafikach. Dobrze działają również reklamy karuzelowe, w których zamieszczamy korzyści z dołączenia i opinie studentów.
  • Analiza – każda kampania jest szczegółowo weryfikowana po zakończeniu. Dzięki temu wiemy, w jaki sposób optymalizować całą strategię.

Wszystko to, co wypracowaliśmy to zasługa przede wszystkim systematycznych działań oraz testów. Kiedy testujemy różne możliwości i regularnie analizujemy ich skuteczność, łatwo możemy dostrzec, co w naszym konkretnym przydatku to strata pieniędzy, a co sprawdza się doskonale.

3 najważniejsze wnioski
  • Systematyczne działania pozwalają wyciągać lepsze wnioski. To pomaga w optymalizacji kampanii i maksymalizowaniu wyników.
  • Jeśli grupa odbiorców jest dosyć hermetyczna, warto zadbać o dystrybucję różnego rodzaju kreacji reklamowych
  • Wysoka konwersja strony lądującej, która jest wynikiem odpowiednich treści i dobrze dopasowanej grupy odbiorców jest kluczem do tanich zapisów

Potężna lista, która kupuje

Jak mawia klasyk – trudy przynoszą zaszczyty. Sumarycznie zbudowaliśmy potężną listę, która realnie kupuje. Każda z kampanii różni się od siebie wynikami. Niektóre zawyżają średnią, a inne zdarzają się ją zaniżać. Ostatnie kampanie pokazały nam, że optymalizacja jest warta poświęconego czasu. Ciągle implementujemy nowe rozwiązania w grupach i kreacjach, a dzięki temu wypracowaliśmy takie wyniki:

Maj 2023 – Kampania promocyjna serii warsztatów online pomogła pozyskała łącznie 4282 zapisane osoby w 12 dni. Średni koszt zapisu wynosił 3,27 PLN.

Kwiecień 2023 – Kampania webinaru, na który zapisało się łącznie 2306 osób przy średnim koszcie 2,08 PLN.

Luty 2023 – Kampania promująca seminarium online, podczas którego promowaliśmy abonamentowy dostęp do platformy kursowej. Zapisało się na nie 1726 osób przy średnim koszcie 3,76 PLN za zapis.

Styczeń 2023 – Noworoczna kampania, która dostarczyła nam 4159 zapisów w 13 dni przy średnim koszcie 2,57 PLN za zapis.

W podsumowaniu wynik wygląda jeszcze bardziej imponująco!

Efekty naszej kampanii
  • 69.183 zapisów na webinary przez 18 miesięcy
  • Średni koszt pozyskania kontaktu 2,61 PLN
  • Konwersja strony lądującej na poziomie 61,93%

Jeśli szukasz wsparcia doświadczonego zespołu w kampanii Twojego kursu – sprawdź, jak działamy. Umów niezobowiązującą rozmowę strategiczną, podczas której opowiesz nam o swojej wizji, a my pokażemy Ci jak możemy pomóc w realizacji celu dzięki sprawdzonym procesom  ⤵️