Sprzedaż organiczna to nie wszystko

Sławek Zając jest doradcą budowlanym. Od 6 lat prowadzi serwis budowlany “Jak się wybudować i nie zwariować?”. Jest też YouTuberem, Podcasterem i twórcą najlepszych kursów online dotyczących budowy domu.

Współpracę ze Sławkiem rozpoczęliśmy w październiku 2021 roku. Od tego czasu przeprowadziliśmy wspólnie już kilka kampanii – zarówno sprzedażowych, przedsprzedażowych, jak i budujących listę mailingową. W tym case study skupimy się na modelu kampanii przedsprzedażowych.

Wcześniej, jak sam Sławek powiedział, w jego firmie praktycznie nie było marketingu z wykorzystaniem płatnej reklamy. Prowadził blog, gdzie zbierał zainteresowanych użytkowników na newsletter i wszelką sprzedaż kierował wyłącznie organicznie do osób zapisanych na ten newsletter.

Budowanie relacji ze społecznością

Od samego początku swojej przygody z blogiem Sławek stawiał na budowanie zaufania, dostarczanie odbiorcom wartościowej wiedzy, budowanie relacji. To niezwykle ważna kwestia, szczególnie w przypadku kiedy produktem, jaki oferujemy odbiorcom, jest nasza wiedza. Równie ważną kwestią jest umiejętność wypromowania tej wiedzy.

Przed nawiązaniem naszej współpracy Sławek praktycznie nie korzystał z płatnej reklamy. Przyznaje, że czasem zdarzyło mu się samodzielnie ustawić “na czuja” jakąś kampanię, ale efekt był, albo go nie było. Celem naszej współpracy przy nowo tworzonych produktach było przeprowadzenie kampanii przedsprzedażowej – najpierw w październiku 2022 roku, potem kolejna w marcu 2023 roku.

W obu przypadkach Sławek był w trakcie tworzenia nowego produktu – jednak chciał w praktyce przekonać się, jakie będzie zainteresowanie rynku. Chciał też docenić osoby ze swojej społeczności korzystnymi warunkami zakupu – osoby, które już go znają i obserwują.

Cel współpracy
  • Walidacja nowego produktu z wykorzystaniem przedsprzedaży
  • Zwiększenie skali sprzedaży organicznej dzięki wykorzystaniu kampanii Facebook Ads
  • Zaplanowanie spójnej kampanii płatnej z działaniami organicznymi

Rozpoczynając współpracę przy obydwu kampaniach, mieliśmy do dyspozycji w znacznej części przygotowany produkt, dzięki czemu, mimo że była to kampania przedsprzedażowa, to mogliśmy komunikować, że pierwsze materiały dostępne są od razu po zakupie. Mieliśmy także do dyspozycji dużą społeczność zgromadzoną w ramach bloga, newslettera oraz profili social media.

Zasoby, które wykorzystaliśmy
  • Zaangażowana społeczność zgromadzona na blogu i newsletterze
  • Kilkudziesięciotysięczną społeczność na profilach social media
  • Kurs – który był jeszcze w produkcji, jednak znaczna część materiałów była dostępna od razu

Sprzedaż Kursu Online - Kampania i ROAS 2600% - Wideo Case Study

Jeśli wolisz jednak posłuchać niż czytać, to koniecznie obejrzyj naszą wideorozmowę. Poruszyliśmy tam wszystkie tematy, o których możesz tu przeczytać i podsumowaliśmy naszą blisko już 3-letnią współpracę. Zebraliśmy wnioski z naszej współpracy i dzielimy się kulisami kampanii. Z tego nagrania dowiesz się:

  • Jak małym kosztem sprzedaliśmy kursy na kwotę 4.400 PLN?
  • Jak osiągnęliśmy ROAS z kampanii na poziomie 2600%?
  • Dlaczego warto stosować przedsprzedaż i jakie wnioski wyciągnęliśmy po tego rodzaju kampaniach?
  • Jak psychicznie przygotować się do okienek sprzedażowych?
  • Czy ktokolwiek czyta newslettery w dobie social mediów?
  • Kiedy zacząć sprzedaż kursów, aby realnie zarabiać?
  • Jak sprawdzić pomysł na kurs i mieć pewność, że ktoś go kupi?

Dotarcie do odbiorców w różnych kanałach

W ramach przygotowań do kampanii reklamowej wspólnie pracowaliśmy nad stroną sprzedażową oraz ułożeniem kolejki maili do sprzedaży organicznej. Zajęliśmy się stworzeniem kreacji reklamowych – bazując na merytorycznej wiedzy Sławka i naszym marketingowym doświadczeniu, przygotowaliśmy teksty oraz grafiki reklamowe, które klient w pełni zaakceptował.

Po starcie kampanii mailowej mogliśmy wystartować z kampanią Facebook Ads, kierowaną do ciepłej grupy odbiorców. Dzięki temu docieraliśmy do naszych odbiorców w kilku kanałach jednocześnie – przypominając się im i podkreślając wyjątkowość oferty.

Jak wyglądał proces?
  • Wspólnie dopracowaliśmy stronę sprzedażową kursu – Sławek zajął się treściami merytorycznymi i technicznym przygotowaniem a my przeprowadziliśmy audyt i zasugerowaliśmy rekomendacje zmian.
  • Pomogliśmy także w ułożeniu kolejki mailowej oraz zweryfikowaliśmy i “dopieściliśmy” treści maili, które Sławek przygotował.
  • Przygotowanie kreacji reklamowych było odpowiedzialnością naszego zespołu. 
  • Pierwsza kampania przedsprzedażowa, przeprowadzona w październiku 2022 trwała 10 dni. Była skierowana do ciepłej grupy odbiorców.
  • Druga kampania sprzedażowa, z marca 2023 trwała 11 dni i również kierowaliśmy ją do ciepłej grupy odbiorców.

Podczas współpracy przy tych kampaniach najważniejszym zadaniem było “dopalenie” sprzedaży organicznej. Baza mailowa klienta to osoby aktywne, mające zaufanie do marki, przekonane o autorytecie Sławka. Korzystna oferta przedsprzedaży kursu była dla nich formą wynagrodzenia a kampania, którą im wyświetlaliśmy, miała im pomóc w podjęciu decyzji zakupowej.

Co wdrożyliśmy?
  • W trakcie kampanii wysłaliśmy 6 maili sprzedażowych do bazy mailingowej
  • Reklamę kierowaliśmy do osób, które były na stronie www, czytały newsletter i były aktywne na profilach social media
  • Wdrożyliśmy także remarketing z ponagleniem czasowym do osób, które były już na stronie sprzedażowej, ale nie dokonały zakupu

Wdrożone działania pomogły nam finalnie poprawić końcowy wynik sprzedażowy i zyskać zadowolenie klienta.

Mimo że początkowo wyniki nie były spektakularne, to ostatnie dni sprzedaży okazały się kluczowe i wygenerowały połowę zakupów, które zostały zrealizowane w trakcie całego otwarcia.

Udowodniliśmy po raz kolejny, że ciepła grupa odbiorców jest doskonała do sprzedaży i warto ją rozbudowywać z myślą o kolejnych okienkach sprzedażowych.

3 najważniejsze wnioski
  • Kampania Facebookowa świetnie sprawdza się jako przypomnienie dla osób, które niezdecydowany się na zakup od razu.
  • W ostatnich dniach – gdzie kładliśmy nacisk na ponaglenie czasowe – wpadła niemal połowa wszystkich zakupów.
  • Ciepła grupa odbiorców jest najlepsza do sprzedaży i warto ją regularnie rozbudowywać.

Zwrot z kampanii na poziomie 2673%

Mimo że kampania Facebook była tylko dopełnieniem działań organicznych wygenerowaliśmy naprawdę dobre wyniki. Sławek podsumował je zdaniem: “Każda złotówka zamienia się w 26 złotówek, to jak tu narzekać?”

Efekty naszej kampanii
  • W kampanii październikowej dzięki reklamie Facebook Ads wygenerowaliśmy 10 dodatkowo sprzedanych dostępów, na kwotę 4850 PLN, przy wydanym budżecie 490 PLN
  • W kampanii marcowej sprzedaliśmy dodatkowe 25 dostępów i osiągnęliśmy ROAS 26,73 – każda złotówka wydana na reklamę generowała 26 PLN przychodu

Przed rozpoczęciem współpracy z Patrykiem miałem złe doświadczenia z poprzednią agencją i nie wierzyłem w skuteczność reklamy na Facebooku w mojej branży.

Usługi Patryka polecił mi znajomy i zdecydowałem się spróbować.

To, co cenię najbardziej w naszej współpracy to dobre, partnerskie relacje oraz dążenie do wypracowania rozwiązania. Patryk nie wdraża bezrefleksyjnie pomysłów klienta w życie. Jeżeli jakiś pomysł lub koncepcja nie jest udana, to można być pewnym, że Patryk o tym powie.

Sławomir Zając Poradnik Budowlany

Nasza Współpraca ze Sławkiem wciąż trwa. Aktualnie pracujemy nad lejkiem, który ma za zadanie rozbudować bazę mailową i zyskać nowe kontakty do potencjalnych klientów.

Planujemy wdrożenie nowego lejka z minikursem skierowanym do nowych osób – mniej zaawansowanych, ale zainteresowanych tematyką budowy domu.
Śledząc działania Sławka, niebawem będziecie mieli okazję zobaczyć efekty.

Jeśli szukasz wsparcia doświadczonego zespołu w kampanii Twojego kursu – sprawdź, jak działamy. Umów niezobowiązującą rozmowę strategiczną, podczas której opowiesz nam o swojej wizji, a my pokażemy Ci jak możemy pomóc w realizacji celu dzięki sprawdzonym procesom  ⤵️