Sprzedaż organiczna to nie wszystko
Sławek Zając jest doradcą budowlanym. Od 6 lat prowadzi serwis budowlany “Jak się wybudować i nie zwariować?”. Jest też YouTuberem, Podcasterem i twórcą najlepszych kursów online dotyczących budowy domu.
Współpracę ze Sławkiem rozpoczęliśmy w październiku 2021 roku. Od tego czasu przeprowadziliśmy wspólnie już kilka kampanii – zarówno sprzedażowych, przedsprzedażowych, jak i budujących listę mailingową. W tym case study skupimy się na modelu kampanii przedsprzedażowych.
Wcześniej, jak sam Sławek powiedział, w jego firmie praktycznie nie było marketingu z wykorzystaniem płatnej reklamy. Prowadził blog, gdzie zbierał zainteresowanych użytkowników na newsletter i wszelką sprzedaż kierował wyłącznie organicznie do osób zapisanych na ten newsletter.
Budowanie relacji ze społecznością
Od samego początku swojej przygody z blogiem Sławek stawiał na budowanie zaufania, dostarczanie odbiorcom wartościowej wiedzy, budowanie relacji. To niezwykle ważna kwestia, szczególnie w przypadku kiedy produktem, jaki oferujemy odbiorcom, jest nasza wiedza. Równie ważną kwestią jest umiejętność wypromowania tej wiedzy.
Przed nawiązaniem naszej współpracy Sławek praktycznie nie korzystał z płatnej reklamy. Przyznaje, że czasem zdarzyło mu się samodzielnie ustawić “na czuja” jakąś kampanię, ale efekt był, albo go nie było. Celem naszej współpracy przy nowo tworzonych produktach było przeprowadzenie kampanii przedsprzedażowej – najpierw w październiku 2022 roku, potem kolejna w marcu 2023 roku.
W obu przypadkach Sławek był w trakcie tworzenia nowego produktu – jednak chciał w praktyce przekonać się, jakie będzie zainteresowanie rynku. Chciał też docenić osoby ze swojej społeczności korzystnymi warunkami zakupu – osoby, które już go znają i obserwują.
Rozpoczynając współpracę przy obydwu kampaniach, mieliśmy do dyspozycji w znacznej części przygotowany produkt, dzięki czemu, mimo że była to kampania przedsprzedażowa, to mogliśmy komunikować, że pierwsze materiały dostępne są od razu po zakupie. Mieliśmy także do dyspozycji dużą społeczność zgromadzoną w ramach bloga, newslettera oraz profili social media.
Sprzedaż Kursu Online - Kampania i ROAS 2600% - Wideo Case Study
Jeśli wolisz jednak posłuchać niż czytać, to koniecznie obejrzyj naszą wideorozmowę. Poruszyliśmy tam wszystkie tematy, o których możesz tu przeczytać i podsumowaliśmy naszą blisko już 3-letnią współpracę. Zebraliśmy wnioski z naszej współpracy i dzielimy się kulisami kampanii. Z tego nagrania dowiesz się:
Dotarcie do odbiorców w różnych kanałach
W ramach przygotowań do kampanii reklamowej wspólnie pracowaliśmy nad stroną sprzedażową oraz ułożeniem kolejki maili do sprzedaży organicznej. Zajęliśmy się stworzeniem kreacji reklamowych – bazując na merytorycznej wiedzy Sławka i naszym marketingowym doświadczeniu, przygotowaliśmy teksty oraz grafiki reklamowe, które klient w pełni zaakceptował.
Po starcie kampanii mailowej mogliśmy wystartować z kampanią Facebook Ads, kierowaną do ciepłej grupy odbiorców. Dzięki temu docieraliśmy do naszych odbiorców w kilku kanałach jednocześnie – przypominając się im i podkreślając wyjątkowość oferty.
Podczas współpracy przy tych kampaniach najważniejszym zadaniem było “dopalenie” sprzedaży organicznej. Baza mailowa klienta to osoby aktywne, mające zaufanie do marki, przekonane o autorytecie Sławka. Korzystna oferta przedsprzedaży kursu była dla nich formą wynagrodzenia a kampania, którą im wyświetlaliśmy, miała im pomóc w podjęciu decyzji zakupowej.
Wdrożone działania pomogły nam finalnie poprawić końcowy wynik sprzedażowy i zyskać zadowolenie klienta.
Mimo że początkowo wyniki nie były spektakularne, to ostatnie dni sprzedaży okazały się kluczowe i wygenerowały połowę zakupów, które zostały zrealizowane w trakcie całego otwarcia.
Udowodniliśmy po raz kolejny, że ciepła grupa odbiorców jest doskonała do sprzedaży i warto ją rozbudowywać z myślą o kolejnych okienkach sprzedażowych.
Zwrot z kampanii na poziomie 2673%
Mimo że kampania Facebook była tylko dopełnieniem działań organicznych wygenerowaliśmy naprawdę dobre wyniki. Sławek podsumował je zdaniem: “Każda złotówka zamienia się w 26 złotówek, to jak tu narzekać?”
Przed rozpoczęciem współpracy z Patrykiem miałem złe doświadczenia z poprzednią agencją i nie wierzyłem w skuteczność reklamy na Facebooku w mojej branży.
Usługi Patryka polecił mi znajomy i zdecydowałem się spróbować.
To, co cenię najbardziej w naszej współpracy to dobre, partnerskie relacje oraz dążenie do wypracowania rozwiązania. Patryk nie wdraża bezrefleksyjnie pomysłów klienta w życie. Jeżeli jakiś pomysł lub koncepcja nie jest udana, to można być pewnym, że Patryk o tym powie.
Sławomir Zając
Poradnik Budowlany
Nasza Współpraca ze Sławkiem wciąż trwa. Aktualnie pracujemy nad lejkiem, który ma za zadanie rozbudować bazę mailową i zyskać nowe kontakty do potencjalnych klientów.
Planujemy wdrożenie nowego lejka z minikursem skierowanym do nowych osób – mniej zaawansowanych, ale zainteresowanych tematyką budowy domu.
Śledząc działania Sławka, niebawem będziecie mieli okazję zobaczyć efekty.
Jeśli szukasz wsparcia doświadczonego zespołu w kampanii Twojego kursu – sprawdź, jak działamy. Umów niezobowiązującą rozmowę strategiczną, podczas której opowiesz nam o swojej wizji, a my pokażemy Ci jak możemy pomóc w realizacji celu dzięki sprawdzonym procesom ⤵️