Jak zorganizować kampanię webinarową i sprzedawać kursy online za 100k+ w 7 dni – kompletny przewodnik w 7 krokach

Czy wiesz, że jedna dobrze przeprowadzona kampania webinarowa może wygenerować przychody rzędu 383 tysięcy złotych w 8 dni? Albo 292 tysiące złotych w 11 dni z zaledwie 9-tysięcznym budżetem reklamowym? To nie science fiction, ale sprawdzona strategia sprzedaży w internecie, którą wdrożyłem dziesiątki razy dla twórców kursów online.

Potrzeba efektywnej strategii nigdy nie była większa. Najnowszy raport „Ekonomia Twórców po polsku 2025” pokazuje, że aż 22,2% twórców planuje w tym roku wypuszczenie kursów online, a 38,2% chce stworzyć e-booki czy książki. Problem? Tylko co czwarty z nich zarabia powyżej 10 tysięcy złotych miesięcznie. Z mojego doświadczenia wynika, że główną przyczyną jest właśnie brak skutecznej strategii.

W tym artykule pokażę Ci kompletną mapę lejka sprzedażowego webinarowego + product launch. Jeśli chcesz wypromować i sprzedać kurs online lub masz już system promocji, ale chcesz go zmaksymalizować do granic możliwości, koniecznie przeczytaj ten materiał do końca.

Wolisz oglądać niż czytać? Ten artykuł to kompleksowy przewodnik po budowaniu lejka webinarowego w biznesie online. Jeśli chcesz zobaczyć praktyczne case studies i szczegółowo poznać strategię budowania tego lejka, wszystko, o czym tu piszę, szczegółowo wyjaśniam w moim najnowszym filmie na YouTube. Możesz go obejrzeć tutaj:

Dlaczego warto wykorzystać webinar do sprzedaży kursu online?

Zanim przejdziemy do konkretów, zastanówmy się, dlaczego akurat taki model sprzedażowy?

Po pierwsze, dzięki webinarom skutecznie powiększysz swoją listę mailingową nawet o kilka tysięcy osób miesięcznie. Jeśli zaplanujesz sobie 3-4 spotkania online w miesiącu, gwarantuję Ci, że dobrze zoptymalizowana kampania pozwoli gigantycznie wzrosnąć Twoim listom mailingowym.

Po drugie, podczas samego wydarzenia możesz sprzedawać produkty w przedziale cenowym 300-5 000 złotych. I Bezpośrednio na żywo, i bezpośrednio z reklamy do ciepłej grupy odbiorców. To oznacza wyższe marże i nominalnie większe zarobki.

Po trzecie, kampania sprzedażowa po webinarze to zazwyczaj duży przychód w krótkim czasie. Jeśli lubisz takie akcje w biznesie online, myślę, że spodoba Ci się ten lejek. Przejdźmy do konkretów – jak zbudować ten lejek w 7 krokach?

Krok 1.: jak dotrzeć do odpowiednich osób i promować webinar dzięki płatnej reklamie?

Na samym początku potrzebujesz kampanii reklamowej, która będzie generowała przejścia na stronę lądującą. O samej stronie, jej elementach niezbędnych za chwilę. Teraz skupmy się na tym, jak skutecznie dotrzeć do osób, które jeszcze Cię nie znają.

Wybór platformy: Instagram, Facebook czy TikTok?

Kampanię webinarową możesz realizować w różnych kanałach SM. Z naszego 8-letniego doświadczenia wynika, że warto realizować ją przede wszystkim w Meta Ads (Facebook i Instagram), tam zazwyczaj będą najlepsze wyniki. Ale możesz też przetestować TikTok Ads.

TikTok ma trochę słabszą intencję zakupową, ale ludzie generalnie zapisują się na webinary i pobierają lead magnety. Myślę, że warto to sprawdzić, szczególnie jeśli Twoja grupa docelowa to osoby poniżej 35 roku życia.

Kampanię webinarową kierujesz głównie do nowych odbiorców, ale możesz też wykorzystać swoją społeczność. Jeśli masz spore konto na Facebooku czy Instagramie, znaczne zasięgi na przykład swoich rolek, to spokojnie też tę ciepłą grupę do generowania zapisów możesz wykorzystać.

Generalnie jednak zależy nam na dotarciu do nowych osób, czyli tych, które jeszcze Cię nie znają, ale mają problem, który Ty potrafisz rozwiązać.

Jak wycisnąć z kampanii reklamowej maksimum zaangażowania?

Czego potrzebujesz, żeby kampania reklamowa działała jak trzeba? Przede wszystkim zaangażowania. Ludzie muszą zatrzymać się przy Twojej reklamie, a potem kliknąć i przejść na stronę zapisu.

Wiem, że może brzmieć to jak oczywistość, ale właśnie tutaj większość kampanii się sypie. Musisz testować wszystko – od grup odbiorców przez formaty, a nawet pojedyncze wideo. Nie ma tu miejsca na zgadywanie.

Co do czasu trwania kampanii – planuj kampanię na co najmniej 7-14 dni przed webinarem.

4 zaskakujące strategię, dzięki którym dowozimy tłumy zapisanych na webinary naszych klientów? Materiał wideo znajdziesz poniżej

Remarketing dla osób, które nie dokonały zapisu

Co zrobić, jeśli kampania nie działa tak, jak powinna? Albo gdy ludzie klikają w reklamę, ale nie zapisują się na webinar? Tutaj sprawdzi się stary, dobry remarketing. To sposób na odzyskanie tych, którzy zareagowali na reklamę, ale nie przeszli do strony. Możesz stworzyć dedykowane kreacje, które ponownie ich zainteresują.

Wiem, że zapisy z remarketingu mogą być droższe niż te z szerokiej grupy. Ale te osoby są już „cieplejsze” – znają Cię, widziały Twoją reklamę, są już co najmniej o 1 krok bliżej do decyzji o zapisie. Warto to przetestować. Możesz zgarnąć dodatkowe 10-20% zapisów przy niemal tym samym budżecie.

Krok 2.: strona internetowa z testami A/B – jak zwiększyć sprzedaż kursu?

Masz już kampanię, która kieruje potencjalnych klientów na Twoją stronę internetową. Świetnie! Ale teraz pojawia się kluczowe pytanie: jak skonfigurować stronę zapisu na webinar?

Wiem, że większość twórców myśli, że wystarczy ładny design i formularz zapisu. To błąd, który kosztuje Cię dziesiątki potencjalnych klientów dziennie. Twoja strona ma jedno zadanie: sprawić, żeby ludzie zapisywali się na Twoje wydarzenie.

Brzmi oczywiste? A jednak widziałem setki stron, które nie radzą sobie z tym podstawowym celem.

Jak zoptymalizować swoją stronę lądującą i zachęcić odbiorcę do zapisu na wydarzenie?

Czy wiesz, która wersja Twojej strony sprzedaje najlepiej? Jeśli nie wiesz, o co pytam, obejrzyj moje wideo o testach A/B ⬇️

Przygotuj minimum 3-4 warianty Twojej strony internetowej do tego samego webinaru. Obserwuj konwersję zapisu, czyli ile osób się zapisuje w stosunku do wszystkich, którzy odwiedzili stronę. Po kilku dniach testów wybierasz najlepiej konwertującą wersję.

Co możesz testować?

  • Nagłówki,
  • subnagłówi,
  • opisy korzyści,
  • kolory przycisków,
  • długość formularza.

Nawet pozornie drobne zmiany, jak zmiana koloru przycisku z niebieskiego na pomarańczowy, potrafią zwiększyć zapisy nawet o 30%. Widziałem to na własne oczy.

Jak stworzyć ofertę, która sprzedaje się sama (jeszcze przed webinarem)?

Wiesz, co może całkowicie zmienić budżet Twojej kampanii webinarowej?

Jednorazowa oferta.

Zaraz po zapisie na webinar oferujesz mały produkt cyfrowy w cenie od 17 do 67 złotych, zazwyczaj to będzie około 30-40 zł. Jeśli na 100 zapisów zakupu dokona 7-10% osób, możesz liczyć na 100% zwrotu budżetu reklamowego, zanim w ogóle przeprowadzisz webinar.

Co może być jednorazową ofertą?

  • Krótki materiał w formie pdf związany z tematem webinaru
  • Mini-kurs przygotowujący do wydarzenia
  • Zbiór narzędzi i zasobów
  • Checklista lub szablon

Podam Ci przykład jednej z moich klientek. Jeszcze przed startem webinaru zarobiła prawie 13 tysięcy złotych.

Dlaczego to działa tak dobrze?

Ludzie, którzy się zapisują na webinar, są już zainteresowani tematyką. Jeśli od razu dostaną możliwość kupienia czegoś wartościowego w przystępnej cenie, część z nich skorzysta, żeby przybliżyć się do rozwiązania swojego problemu. To naturalne.

Krok 3.: jak angażować zapisane osoby dzięki komunikacji mailowej jeszcze przed startem wydarzenia?

Widzisz spływające zapisy na Twój darmowy webinar? Świetnie! Ale czy wiesz, co robią teraz Twoi konkurenci? Czekają na dzień webinaru. A Ty masz 7-14 dni przewagi, żeby zbudować relację z uczestnikami, zanim wypowiesz do nich pierwsze słowo.

Maile budujące relację – jak przygotować odbiorców do zakupu?

Dlaczego większość twórców kursów nie wykorzystuje czasu pomiędzy zbieraniem zapisów a samym wydarzeniem? Bo myślą, że wystarczy 1 mail przypominający o webinarze dzień wcześniej.

Rozumiem, Ty przecież nie chcesz być natarczywy i sam nie lubisz dostawać spamu. Ale ludzie, którzy się zapisali, CHCĄ o Tobie usłyszeć. Inaczej by się nie zapisywali na Twoje wydarzenie.

Rozwiązanie? Przygotuj kolejkę od 2 do 5 maili przed wydarzeniem. Co powinny zawierać, żeby ludzie cieszyli się na Twoją wiadomość w skrzynce?

  • Przygotowanie do webinaru i budowanie oczekiwań
  • Dodatkowe wartościowe materiały
  • Przedstawienie prowadzącego (czyli Ciebie) i budowanie wiarygodności
  • Praktyczne wskazówki związane z tematyką

Pamiętaj! Każdy mail ma dostarczać wartość, nie tylko przypominać o webinarze.

Maile przypominające – jak zwiększyć frekwencję na webinarze

A co z mailami przypominającymi o wydarzeniu? Tutaj tworzymy osobną kolejkę składającą się z 2-6 maili wysłanych kilka dni, kilka godzin przed wydarzeniem.

„Zaraz zaczynamy”, „za godzinę startujemy”, „ostatnie 15 minut do webinaru” – ta komunikacja może zwiększyć frekwencję o 40-60%. Bo ludzie czasami po prostu zapominają.

Jeden SMS, który zmienia wszystko

Chcesz podnieść obecność na webinarze o dodatkowe 10-20%? Jeden SMS wysłany 30 minut przed rozpoczęciem może zdziałać cuda. Pomyśl – ile maili vs. SMS otrzymujesz dziennie? Koniecznie wdróż to do swojej kampanii.

Krok 4.: jak sprzedawać kursy online podczas webinaru?

Nadchodzi dzień X. Światła, kamera, akcja! Ale zanim wypowiesz te słowa, odpowiedz sobie na pytanie: czy jesteś gotowy na sprzedaż?

Co sprawdzić, zanim zaczniesz webinar?

Czy wiesz, co jest najczęstszym problemem podczas webinarów? Problemy techniczne, które rujnują całą sprzedaż.

Dlatego rozważ wsparcie w przygotowaniu:

  • narzędzia do webinaru,
  • prezentacji webinarowej,
  • części sprzedażowej swojego webinaru,
  • backupu na wypadek awarii.

Z mojego doświadczenia wynika, że warto mieć kompana, który pomoże w konfiguracji całego wydarzenia, a podczas webinaru będzie zajmował się moderowaniem czatu. Dzięki temu skupisz się na tym, co najważniejsze – dostarczeniu wartości i sprzedaży.

Jak naturalnie promować swój kurs podczas webinaru?

Widzę, ilu twórców ma z tym problem. „Patryk, jak sprzedawać, żeby nie brzmieć jak agresywny handlowiec, a jednocześnie dowozić wyniki?”

Po pierwsze, prezentacja sprzedażowa musi być naturalnie wpleciona w wartościową treść. Nie chodzi o wpychanie produktu Twoim klientom za wszelką cenę, ale o logiczne przedstawienie rozwiązania problemu, który przed chwilą zdiagnozowałeś.

Po drugie, sesja pytań i odpowiedzi na końcu jest obowiązkowa! To wtedy rozwiążesz ostatnie wątpliwości i przekonasz niezdecydowanych.

Po trzecie, do odważnych świat należy. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy są zainteresowani rozwiązaniem swoich problemów. Inaczej nie pojawiliby się na webinarze.

Krok 5.: strategia sprzedaży PO webinarze, czyli kiedy dzieje się prawdziwa magia

Webinar się skończył, pierwsze zamówienia wpłynęły. Gratulacje! Teraz sukcesywnie realizujesz strategię sprzedaży – i tutaj dzieje się prawdziwa magia finansowa.

Targeting ciepłej grupy – kto kupuje Twoje kursy najchętniej?

Czy wiesz, do kogo kierować kampanie po webinarze? Do ciepłej grupy odbiorców, która już Cię zna, czyli do:

  • osób aktywnych w Twoich mediach społecznościowych,
  • osób, które były na stronie internetowej,
  • osób, które się zapisały na webinar,
  • ludzi z całej listy mailingowej,
  • wszystkich innych osób, które miały styczność z Twoją marką.

Kreacje, które sprzedają – co testować w reklamach?

Jakie formaty sprawdzają się najlepiej w sprzedaży kursów? Testuj różne kreacje reklamowe i skupiaj się na najważniejszych wskaźnikach:

  • koszcie zakupu,
  • zaangażowaniu w reklamę,
  • częstotliwości wyświetleń,
  • zwrocie z inwestycji (ROAS).

Pamiętaj też o wartościowych treściach, które budują zaufanie. Kurs staje się bardziej atrakcyjny, gdy potencjalni klienci widzą Twoją eksperckość. Kampania sprzedażowa powinna trwać od 3 do 10 dni po webinarze.

Twoja kampania nie idzie po Twojej myśli? W tym filmie pokazuję, na jakie wskaźniki zwrócić uwagę, żeby podejmować trafne (a nie pochopne decyzje)

Jak domykać sprzedaże dzięki kampanii remarketingowej?

Co zrobić z osobami, które zareagowały na reklamę, ale nie kupiły kursu? Wykorzystujemy remarketing. Kierujemy reklamy do osób, które były na stronie sprzedażowej, ale nie dokonały transakcji. Możesz też domykać sprzedaż telefonicznie, szczególnie przy droższych kursach.

Krok 6.: sprawdzone strategie na optymalizację strony sprzedażowej

Masz kampanię, która dostarcza ruch na stronę sprzedażową Twojego kursu. Celem tej strony jest wywołanie efektu: Dobra, chcę tego!”. Jak to osiągnąć? Dzielę się z Tobą 3 sprawdzonymi metodami!

Jak nie zostawiać pieniędzy na stole? Testy, które się opłacają!

Czy testujesz swoją stronę sprzedażową? Jeśli nie – zostawiasz pieniądze na stole. Przygotuj 3 warianty strony sprzedażowej. Testuj sposoby prezentacji, nie samą istotę produktu. Obserwuj konwersję zakupu – stosunek wyświetleń strony do zakupów. Ten wskaźnik pokaże Ci, który wariant konwertuje najlepiej.

Jak nie stracić klienta, który już wyciągnął portfel?

Jeśli Twoja strona wywołuje efekt wow, ale mało osób kupuje? To może oznaczać problem z finalizacją zakupu. Koniecznie przed startem kampanii przetestuj cały proces zakupowy na różnych urządzeniach i przeglądarkach. Zwróć uwagę na mobilną wersję strony – wszystko jest widoczne, zakup jest prosty? To podstawy, które dosłownie mogą zrujnować całą kampanię.

Jak odzyskać 30% klientów?

Co z osobami, które rozpoczęły proces zakupowy, ale go nie dokończyły? Niezależnie od platformy, z której korzystasz, możesz wysłać maila odzyskującego koszyk. Wdrożenie tej strategii pomaga odzyskać od 10 do 30% porzuconych transakcji, a o jej szczegółach pisałem tutaj.

Krok 7.: Co po zakończonej kampanii, czyli długoterminowe zarabianie na wiedzy

Ktoś kupił Twój? Świetnie! Ale to nie koniec – to dopiero początek dłuższej relacji.

Jak nie zarabiać na swojej wiedzy? Częsty błąd twórców

Masz już pierwszego kursanta i z ekscytacji zapominasz o nim po zakończonej kampanii? Błąd! Od pierwszego dnia po zakupie powinieneś ułożyć drogę, jaką ma przejść Twój nowy klient. Dzięki temu ogrzejesz go odpowiednimi mailami i od początku planujesz już dalszą sprzedaż.

W pierwszych mailach po zakupie oczywiście dystrybuujesz kurs, ale potem ogrzewasz relacje, pokazujesz dlaczego warto Cię słuchać, edukujesz. Promujesz kurs w sposób, który buduje długoterminowe relacje, a nie skupiasz się na jednorazowej sprzedaży.

Następnie nowi klienci trafiają do regularnego newslettera. Wysyłasz im na przykład 1 maila tygodniowo, żeby budować markę.

Podsumowanie – kluczowe etapy sprzedaży kursu

Przypomijmy kluczowe etapy sprawdzonej strategii sprzedaży kursu przez webinar:

  1. Płatna kampania – budowanie świadomości i generowanie zapisów na webinar
  2. Strona lądująca z testami A/B – maksymalizacja konwersji zapisów
  3. Budowanie społeczności – budowanie relacji przed wydarzeniem przez mailing
  4. Webinar – dostarczenie wartości i pierwsze sprzedaże kursu
  5. Kampania sprzedażowa – intensywna promocja do ciepłej grupy odbiorców
  6. Optymalizacja zakupów na stronie sprzedażowej – maksymalizacja konwersji
  7. Długoterminowe zarabianie – budowanie trwałych relacji z klientami

Kluczem do sukcesu jest systematyczne testowanie każdego elementu i ciągła optymalizacja na podstawie danych. Przy właściwym wykonaniu ten model może generować przychody rzędu setek tysięcy złotych w czasie krótszym niż 2 tygodnie.

Pamiętaj – możesz stworzyć swój pierwszy kurs czy dziesiąty kurs, ale to dopiero początek. Prawdziwe zyski pochodzą z systematycznego udoskonalania procesu i prowadzenia cyklicznych kampanii.

Chcesz wdrożyć taki lejek u siebie albo chcesz poprawić ten, który już masz? Wspólnie stworzymy strategię sprzedaży, która odpowie na Twoje potrzeby i pomoże sprzedawać więcej.

Jeśli chcesz przeczytać transkrypcję nagrania kliknij poniżej:

Wróć do wpisów