Budżet reklamy na Facebooku — lubisz go przepalać?

Ustawiając reklamę, boisz się, że znowu przepalisz budżet reklamy na Facebooku? A co gdybym powiedział, że możesz zaoszczędzić nawet 40% budżetu reklamowego na Facebooku? I że nie będzie to trudne do wdrożenia?

Nasz sposób, aby wyciągać z budżetów jeszcze więcej, to testowanie grup odbiorców i stosowanie wykluczeń. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu skupisz się na tych, którzy reagują najlepiej na Twoje reklamy, co oznacza większy zysk dla Ciebie.

Wyniki? Obniżyliśmy budżet reklamowy jednego z klientów o 40%. To tak, jakbyś miał tyle samo zamówień z reklamy, wydał na reklamę 600 zł zamiast 1000 zł, a za 400 zł zaprosił żonę na wypasioną kolację 🙂

Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Gotowy na wyciśnięcie z reklam jeszcze więcej? Zaczynamy!

Jesteś jak Marek?

Poznaj Marka. Miesiąc temu Marek wypuścił kurs online o tym, jak postawić swoją 1. stronę w WordPressie. Marek sprzedaje kurs na własnej stronie, sprzedał już 15 dostępów, ale od 2 tygodni sprzedaż stoi w miejscu. Przeznaczył 1 000 zł na budżet reklamowy na Facebooku, ale 300 zł wydał na nieudaną reklamę, z której nie miał żadnego zamówienia. 

Wiesz, jaki jest problem Marka? Jego reklamy nie trafiają do właściwych osób. Marek przepala budżet. Ale Marek nie jest specjalistą od reklamy i wierzył w powodzenie 1. kampanii.

Wiesz, co robi konkurencja Marka? Wdrożyła bardziej precyzyjną strategię docierania do grupy docelowej i stale ją testuje w nowych reklamach. 

Jeśli jesteś w sytuacji Marka, nie załamuj się. Jest alternatywa! Testuj i wykluczaj grupy odbiorców. Mamy dowody, że to naprawdę działa.

To jak, gotowy na poprawę wyników swoich reklam?

Reklama na Facebooku — krótkie przypomnienie

Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamami na Facebooku, krótkie przypomnienie, czym są grupy odbiorców.

Grupy odbiorców to nic innego jak grupy, do których będziesz kierował swoją reklamę. Innymi słowy, to Twoja grupa docelowa, ale w Menadżerze reklam masz wiele, wiele opcji na targetowanie osób, do których docierasz, np. w oparciu o:

  • informacje demograficzne (np. wiek, płeć), 
  • zainteresowania,
  • zachowania online i wiele innych.

A co to są wykluczenia? To część procesu ustawienia reklamy, która pozwala określić grupy odbiorców, które nie zobaczą Twojej reklamy.

Budżet reklamy na Facebooku tarcza ochronna

I właśnie dzięki tym 2 narzędziom, dostępnym w Menadżerze reklam, obniżyliśmy budżet na kampanię o 40%, a dotarliśmy do większej liczby osób. Czytaj dalej i poznaj nasz sposób na bardziej zyskowne kampanie.

Chcesz sprzedawać swoje kursy dzięki reklamom na Facebooku? Umów bezpłatną rozmowę i skonsultuj swój plan na sprzedaż już dziś.

Testuj, testuj, testuj

Zaczniemy od testowania różnych grup odbiorców. Dlaczego warto stawiać na więcej niż 1 grupę odbiorców?

Dzięki testom różnych grup możemy sprawdzić, które grupy przynoszą nam największy zwrot z inwestycji w reklamę. Nie zgadujemy, czy nasz produkt chętniej kupią 30-letnie kobiety z Warszawy, czy 25-letnie z Łomży. Dzięki naszej strategii możemy to sprawdzić. Liczby nie kłamią 🙂

W naszej kampanii przygotowaliśmy 4 grupy odbiorców:

  • klienci 1% = 1% osób podobnych do naszych klientów,
  • klienci 3% = 3% osób podobnych do naszych klientów,
  • LAL 1% – oferta = grupa lookalike, która była na naszej stronie i odwiedziła podstronę z ofertą,
  • LAL 3% – oferta = grupa lookalike, która była na naszej stronie i odwiedziła podstronę z ofertą.
budżet reklamowy na Facebooku

Na pewno zauważyłeś, że wyłączyliśmy grupę klienci 3%. Dlaczego? Bo wynik za kliknięcie link był największy. Rozumiesz, co chcę Ci powiedzieć? Dzięki temu, że testowaliśmy 4 różne grupy, mogliśmy zrezygnować z tej grupy, która dawała najgorsze wyniki.

Jeżeli nie będziesz testował różnych grup odbiorców, możesz wydać na reklamę najwięcej, a wyciągnąć najmniej, a przecież nie na tym Ci zależy, prawda? 

Zobrazuję Ci to przykładem. Marek i Jarek mają po 5 000 zł na reklamę, ale Marek ustawił 1 grupę — klienci 3%, a Jarek też 1, ale LAL 3% – oferta.

Reklama Marka:

  • 5 000 zł budżetu reklamowego,
  • 1,27 zł za kliknięcie,
  • 3 937 wizyt na stronie WWW
  • przyjmujemy 30% konwersji (przykładowe, możesz przyjąć własną wartość),
  • otrzymujemy 1 181 zapisań na webinar lub dodań do koszyka (akurat w tej kampanii promowaliśmy zapis na webinar).

A teraz reklama Jarka:

  • ten sam budżet – 5 000 zł,
  • 0,75 zł za kliknięcie,
  • 6 666 wizyt na stronie WWW,
  • przyjmujemy 30% konwersji jak u Marka,
  • dostajemy 2 000 zapisań na webinar lub dodań do koszyka.
budżet reklamowy Facebook

Dodatkowe 819 użytkowników, którzy mogą zapisać się na webinar, kupić, zostawić zapytanie — jak to brzmi dla Ciebie?

Wykluczaj, wykluczaj, wykluczaj

Ok, zdradzę Ci sekret. To nie wszystko, co zrobiliśmy w tej kampanii. Wiesz, jak ochroniliśmy pieniądze klienta?

Wykluczyliśmy pewną grupę odbiorców.

Po co?

  • Nie przepalamy budżetu.
  • Robimy testy, do kogo najlepiej docierać z reklamą, żeby mieć największą konwersję.
  • Mamy 100% pewności, kto kupuje.
  • Obniżamy koszt reklamy i mamy mniejszy koszt pozyskania klienta.

Wróćmy do naszej kampanii. Testujemy 4 grupy odbiorców.

budżet reklamowy na Facebooku

I wiesz, co zrobiliśmy? Wykluczyliśmy w grupach pozostałe grupy. Jeżeli nie zrobilibyśmy tego, to przecież 1 osoba, np. Ania Nowak mogłaby się znaleźć w 2 grupach. A wtedy nie mielibyśmy pewności, z której reklamy weszła i kupiła Ania Nowak. 

Zobacz, jak to wygląda:

budżet reklama Facebook

Czyli naszą grupą 1 – docelową jest grupa odbiorców klienci 1%, a z niej wykluczamy:

  • osoby, które zapisały się na webinar lub kupiły nasz produkt,
  • grupa 2, czyli grupa odbiorców LAL 3% – oferta,
  • grupa 3, czyli grupa odbiorców LAL 1% – oferta,
  • grupa 4, czyli grupa odbiorców klienci 3%.

Tylko w taki sposób możesz być pewien, która grupa najlepiej konwertuje.

Prawda, że proste?

Co mam zrobić, żeby obniżyć budżet reklamy na Facebooku?

Wciąż masz wrażenie, że w ostatniej reklamie przepaliłeś budżet? Koniecznie zapisz wnioski z tego artykułu i zacznij je wdrażać w najnowszej kampanii.

  • Testowanie grup odbiorców — w najnowszej reklamie ustaw przynajmniej 3 grupy odbiorców.
  • Wyklucz oczywistą grupę odbiorców — tych, którzy już kupili Twój produkt.
  • Wyklucz pozostałe grupy. Twój kurs przeznaczony jest do kobiet, więc spokojnie możesz wykluczyć mężczyzn, i tak nie kupią 🙂
  • Wyklucz w reklamie dla 1. grupy pozostałe 2 (jeżeli ustawiłeś 3 grupy) i analogicznie wyklucz w pozostałych grupach.

Pobierz darmowy poradnik o reklamach na Facebooku

Chcesz sprzedawać więcej i skuteczniej? Sprawdź, do kogo i jak kierować reklamę. Pobierz nasz bezpłatny poradnik z gotowymi schematami kampanii Facebook Ads, o których Twoja konkurencja nie chce, żebyś wiedział.

BEZPŁATNY Trening Wideo
Jak sprzedać kurs za 203.694 PLN w 14 dni dzięki reklamie Facebook?

Odbierz dostęp do wideo i poznaj:

  • 22 taktyki, wypracowane po analizie 600+ kampanii
  • 4 case-study z omówieniem wyników i wnioskami
  • Recepta na najczęściej popełniane błędy podczas sprzedaży
Wróć do wpisów