Budżet reklamy na Facebooku — jak zaoszczędzić 40%?
-
Reklama Facebook Ads
- 16.08.2023
Ustawiając reklamę, boisz się, że znowu przepalisz budżet reklamy na Facebooku? A co gdybym powiedział, że możesz zaoszczędzić nawet 40% budżetu reklamowego na Facebooku? I że nie będzie to trudne do wdrożenia?
Nasz sposób, aby wyciągać z budżetów jeszcze więcej, to testowanie grup odbiorców i stosowanie wykluczeń. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu skupisz się na tych, którzy reagują najlepiej na Twoje reklamy, co oznacza większy zysk dla Ciebie.
Wyniki? Obniżyliśmy budżet reklamowy jednego z klientów o 40%. To tak, jakbyś miał tyle samo zamówień z reklamy, wydał na reklamę 600 zł zamiast 1000 zł, a za 400 zł zaprosił żonę na wypasioną kolację 🙂
Chcesz wiedzieć, jak to zrobić? Gotowy na wyciśnięcie z reklam jeszcze więcej? Zaczynamy!
Poznaj Marka. Miesiąc temu Marek wypuścił kurs online o tym, jak postawić swoją 1. stronę w WordPressie. Marek sprzedaje kurs na własnej stronie, sprzedał już 15 dostępów, ale od 2 tygodni sprzedaż stoi w miejscu. Przeznaczył 1 000 zł na budżet reklamowy na Facebooku, ale 300 zł wydał na nieudaną reklamę, z której nie miał żadnego zamówienia.
Wiesz, jaki jest problem Marka? Jego reklamy nie trafiają do właściwych osób. Marek przepala budżet. Ale Marek nie jest specjalistą od reklamy i wierzył w powodzenie 1. kampanii.
Wiesz, co robi konkurencja Marka? Wdrożyła bardziej precyzyjną strategię docierania do grupy docelowej i stale ją testuje w nowych reklamach.
Jeśli jesteś w sytuacji Marka, nie załamuj się. Jest alternatywa! Testuj i wykluczaj grupy odbiorców. Mamy dowody, że to naprawdę działa.
To jak, gotowy na poprawę wyników swoich reklam?
Dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z reklamami na Facebooku, krótkie przypomnienie, czym są grupy odbiorców.
Grupy odbiorców to nic innego jak grupy, do których będziesz kierował swoją reklamę. Innymi słowy, to Twoja grupa docelowa, ale w Menadżerze reklam masz wiele, wiele opcji na targetowanie osób, do których docierasz, np. w oparciu o:
A co to są wykluczenia? To część procesu ustawienia reklamy, która pozwala określić grupy odbiorców, które nie zobaczą Twojej reklamy.
I właśnie dzięki tym 2 narzędziom, dostępnym w Menadżerze reklam, obniżyliśmy budżet na kampanię o 40%, a dotarliśmy do większej liczby osób. Czytaj dalej i poznaj nasz sposób na bardziej zyskowne kampanie.
Chcesz sprzedawać swoje kursy dzięki reklamom na Facebooku? Umów bezpłatną rozmowę i skonsultuj swój plan na sprzedaż już dziś.
Zaczniemy od testowania różnych grup odbiorców. Dlaczego warto stawiać na więcej niż 1 grupę odbiorców?
Dzięki testom różnych grup możemy sprawdzić, które grupy przynoszą nam największy zwrot z inwestycji w reklamę. Nie zgadujemy, czy nasz produkt chętniej kupią 30-letnie kobiety z Warszawy, czy 25-letnie z Łomży. Dzięki naszej strategii możemy to sprawdzić. Liczby nie kłamią 🙂
W naszej kampanii przygotowaliśmy 4 grupy odbiorców:
Na pewno zauważyłeś, że wyłączyliśmy grupę klienci 3%. Dlaczego? Bo wynik za kliknięcie link był największy. Rozumiesz, co chcę Ci powiedzieć? Dzięki temu, że testowaliśmy 4 różne grupy, mogliśmy zrezygnować z tej grupy, która dawała najgorsze wyniki.
Jeżeli nie będziesz testował różnych grup odbiorców, możesz wydać na reklamę najwięcej, a wyciągnąć najmniej, a przecież nie na tym Ci zależy, prawda?
Zobrazuję Ci to przykładem. Marek i Jarek mają po 5 000 zł na reklamę, ale Marek ustawił 1 grupę — klienci 3%, a Jarek też 1, ale LAL 3% – oferta.
Reklama Marka:
A teraz reklama Jarka:
Dodatkowe 819 użytkowników, którzy mogą zapisać się na webinar, kupić, zostawić zapytanie — jak to brzmi dla Ciebie?
Ok, zdradzę Ci sekret. To nie wszystko, co zrobiliśmy w tej kampanii. Wiesz, jak ochroniliśmy pieniądze klienta?
Wykluczyliśmy pewną grupę odbiorców.
Po co?
Wróćmy do naszej kampanii. Testujemy 4 grupy odbiorców.
I wiesz, co zrobiliśmy? Wykluczyliśmy w grupach pozostałe grupy. Jeżeli nie zrobilibyśmy tego, to przecież 1 osoba, np. Ania Nowak mogłaby się znaleźć w 2 grupach. A wtedy nie mielibyśmy pewności, z której reklamy weszła i kupiła Ania Nowak.
Zobacz, jak to wygląda:
Czyli naszą grupą 1 – docelową jest grupa odbiorców klienci 1%, a z niej wykluczamy:
Tylko w taki sposób możesz być pewien, która grupa najlepiej konwertuje.
Prawda, że proste?
Wciąż masz wrażenie, że w ostatniej reklamie przepaliłeś budżet? Koniecznie zapisz wnioski z tego artykułu i zacznij je wdrażać w najnowszej kampanii.
Chcesz sprzedawać więcej i skuteczniej? Sprawdź, do kogo i jak kierować reklamę. Pobierz nasz bezpłatny poradnik z gotowymi schematami kampanii Facebook Ads, o których Twoja konkurencja nie chce, żebyś wiedział.
Odbierz dostęp do wideo i poznaj:
Porozmawiajmy o Twojej kampanii