Jak zaczynasz dzień?

Skończyłeś pracę nad swoim kursem i zastanawiasz się, jak najskuteczniej go sprzedać? Może zacząłeś już sprzedaż, ale ta Cię dobija i nie masz okazji do świętowania? Albo jeszcze nie skończyłeś prac nad kursem, czytasz o sprzedaży i czujesz, że nie masz ochoty na samodzielną zabawę w marketera?

Jeśli po wstaniu z łóżka chcesz sprawdzać rosnącą liczbę sprzedanych dostępów, rozważ współpracę z agencją reklamową. Wraz z zespołem przeprowadziłem ponad 500 kampanii reklamowych i wiem, jakie wyniki potrafimy dowieźć naszym klientom.

Zapraszam Cię za kulisy współpracy z agencją reklamową. Dziś temat czasu i wyników – po jakim czasie spodziewać się efektu współpracy z agencją reklamową.

Gotowy na inną jakość sprzedaży?

Kiedyś to było…

Widzę, jak wielu świetnych, pełnych zapału twórców internetowych z czasem traci impet do pracy i co najgorsze, zamyka firmy. Też to widzisz?

Dlaczego się tak dzieje?

Rynek kursów online jest MEGA konkurencyjny. Nie chcę narzekać, że kiedyś to było, ale przebicie się ze swoją ofertą do ludzi, którzy jej potrzebują, jest trudniejsze niż kiedyś. 

Wiesz, co bardziej utrudnia sprzedaż? Impas decyzyjny. Ile razy zastanawiałeś się, czy skorzystać z usług agencji reklamowej, czy oni pomogą mi zwiększyć sprzedaż. A kolejny dzień nieudanych działań reklamowych to kolejna utracona szansa na sprzedaż.

A wiesz, co robi w tym czasie konkurencja? Albo od razu korzystają z usług specjalistów, albo zwracają się w razie problemów ze sprzedażą. 

Ale żeby była jasność. Nie obwiniam Cię za to! Wiem, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i nie zajęło to miesiąca czy dwóch. I założę się, że próbowałeś już sam ustawić reklamy na Facebooku. I że (może) niejedną już wypuściłeś, ale bez (większego) skutku, Nie dziwię się, że nie miałeś czasu na dogłębne zrozumienie swojej grupy docelowej, zrozumienie działania lejka sprzedażowego, czy optymalizację kampanii.

Ale przecież nie wszystko stracone! W każdej chwili możesz zacząć współpracę z agencją, która specjalizuje się w sprzedaży kursów online

Dziś poznasz „czasową” stronę współpracy z agencją. Czego możesz się spodziewać po 3 miesiącach, jak szybko Twoja kampania jest uruchamiana, co dzieje się w pierwszym miesiącu.

Zaczynamy?

Sprzedajesz sam czy w zespole?

Dla tych, którzy dopiero myślą o swoim kursie czy sprzedaży – możesz podejść do sprzedaży swoich produktów cyfrowych na przynajmniej 3 metody:

  • samodzielnie — inwestujesz czas i pieniądze na naukę reklamy na Facebooku, optymalizację ustawionych kampanii, lejka sprzedażowego itd.,
  • z pomocą freelancera — polegasz na 1 osobie, czasami jest to tańsza opcja od agencji,
  • z pomocą agencji — dostajesz sztab ludzi, którzy są wspólnie odpowiedzialni za Twoją kampanię.

Wiedza z 7 lat prowadzenia agencji reklamowej

Przygotuj się na moje wnioski po 7 latach prowadzenia agencji reklamowej. Wpis przygotowałem w formie pytań i odpowiedzi, więc teraz możesz zanotować swoje pytania, a ja mam nadzieję, że na nie odpowiem 🙂.

Agencja reklamowa — po jakim czasie spodziewać się efektu?

Przeprowadziłem ponad 500 kampanii i podzielę się z Tobą 5 czynnikami wpływających na czas osiągnięcia celów reklamowych.

  • Budżet reklamowy. Od wysokości budżetu zależy, ile reklam będziemy mogli uruchomić, czy będziemy mieli zapas na eksperymenty, a przede wszystkim — czy Twój budżet pozwoli na osiągnięcie Twojego celu. Przecież nie sposób obiecać, że reklama za 1 000 zł reklama przyniesie Ci 10 000 nowych klientów, ale to nieprawda, a ja nie okłamuję klientów.
  • Pozycja na rynku. Czy musimy kreować potrzebę wśród klientów? Czy mamy idealny rynek, który wręcz potrzebuje naszego produktu już teraz?
  • Produkt. Co to za produkt? Jest popularny? Jak wypada cenowo na tle rynku?
  • Zasoby. Masz zbudowaną społeczność, która czeka na premierę kursu? Ile dostępów sprzedałeś do tej pory? Ile materiałów przygotowałeś do kampanii reklamowych?
  • Czas na promocję. Inaczej sprzedajemy w okresie świątecznym, a inaczej podczas wakacji. Dodatkowe pytania: czy klienci są już gotowi, żeby kupić? Zbudowałeś w Twojej społeczności potrzebę zakupu?

Szczerze odpowiedz sobie na te pytania. Jeżeli dopiero myślisz o sprzedaży, zaczynasz budować społeczność — nie obiecuj sobie efektów agencji reklamowej po miesiącu. Sprzedaż i marketing to proces, który potrzebuje czasu.

Czego oczekiwać od agencji reklamowej?

Wykładasz pieniądze, masz prawo wymagać. Jak podejść do zlecenia pracy agencji reklamowej mądrze?

Odpowiedz szczerze na pytania:

  • jaki cel chcę osiągnąć z pomocą agencji,
  • zlecam wykonanie materiałów potrzebnych do stworzenia reklam (grafiki, teksty, wideo, maile) agencji czy wykonam je samodzielnie,
  • jakim budżetem dysponuję.

Kiedy już wiesz, co chcesz osiągnąć z pomocą agencji reklamowej, zastanów się, czy to jest cel REALNY do osiągnięcia.

Czy mogę spodziewać się 100 nowych klientów po tygodniu współpracy z agencją reklamową?

Mimo że 9 na 10 kampanii uruchamiamy w ciągu 5 dni po podpisaniu umowy, nie mogę obiecać Ci, że po 5 dniach od podpisania umowy na Twoje konto wpadną płatności za 100 sprzedanych dostępów. 

Na początku współpracy, jeszcze przed podpisaniem umowy, sprawdzamy, jakimi zasobami dysponujesz. Musimy mieć czas na uzupełnienie tych brakujących, np. dopracowanie strony sprzedażowej, zainstalowanie piksela Facebooka czy oczarowaniu Twoich potencjalnych klientów zaplanowanymi mailami. Jeżeli umówiłeś się z agencją, że to Ty odpowiadasz za dowiezienie części materiałów, nie zwlekaj i odpowiedz na maila czy na wiadomość w Trello.

Cel zdobycia 100 nowych klientów na produkt cyfrowy (czyli zazwyczaj kosztujący kilkaset złotych) w ciągu pierwszego tygodnia jest niestety nierealny.

Co będzie się działo w pierwszych tygodniach pracy agencji?

Podpisaliśmy umowę i bierzemy się do roboty. W umowie zawarliśmy harmonogram naszych działań, ale zanim z moim zespołem będę mógł ustawić 1. kampanię reklamową, spodziewaj się:

  • powiadomienia o dodaniu Cię do Trello,
  • podsumowującego maila z najważniejszymi linkami, na których będziemy pracować,
  • zaproszenia na rozmowę na temat kampanii,
  • pierwszych zadań dla Ciebie.

Ok, tutaj możesz się zdziwić. Jakie mogę mieć dla Ciebie zadania? Nie martw się, to nic strasznego. Przed uruchomieniem 1. kampanii musimy poznać Twój biznes naprawdę dobrze i zaczynamy gromadzić zasoby, które wykorzystamy w kampaniach. Jakie to zasoby?

  • Grafiki,
  • wideo,
  • teksty,
  • maile sprzedażowe.

To od naszych ustaleń zależy, kto będzie odpowiedzialny za wykonanie tych materiałów. Możemy wziąć to na siebie, a możemy też sprawdzić teksty dostarczone przez Ciebie. Ty wybierasz.

Wszystkie te zadania nie zajmą nam więcej niż 5 dni. 9 na 10 kampanii uruchamiamy właśnie na 5 dni po podpisaniu umowy.

Chcesz uruchomić swoją kampanię już w przyszłym tygodniu? Umów się na bezpłatną konsultację.

Czego spodziewać się po miesiącu współpracy z agencją?

Na tym etapie pierwsze kampanie już hulają i zbierają dla Ciebie żniwa. Ale lojalnie ostrzegam! Nie spodziewaj się, że w pierwszym miesiącu zrealizujesz swój cel współpracy z agencją. Najczęściej „wrzucamy” pierwszą kampanię do kilku grup odbiorców, a codziennie monitorujemy i optymalizujemy kampanię tak, aby wyciągnąć z niej najwięcej zysku dla Ciebie.

W zależności od stopnia wcześniej zbudowanej społeczności, a także tego, czy prowadziłeś wcześniej działania reklamowe, możesz spodziewać się pierwszych sprzedaży. Na pewno powinieneś być przygotowany na zwiększony ruch na stronie, więcej reakcji pod postami. Więcej osób niż wcześniej poznaje się z Twoją marką.

Na tym etapie spodziewaj się cotygodniowych raportów na temat kampanii.

Czego spodziewać się po 3 miesiącach współpracy z agencją?

Po 3 miesiącach od rozpoczęcia pierwszej kampanii wiemy już, które kreacje i grupy działają najlepiej, tzn. kto kupuje najchętniej. Tutaj działamy na pełnych obrotach nad optymalizacją kampanii, czyli pracujemy nad tym, aby z Twojego budżetu wycisnąć jak najwięcej 🙂.

Kampanie optymalizujemy, wyniki coraz lepsze, na tym etapie możesz pomyśleć o skalowaniu? Czemu nie dodać nowych produktów do kampanii reklamowych? A może skierować reklamę do mniej oczywistej grupy? To dobry moment na eksperymenty.

Po 3 miesiącach uruchomiliśmy też kampanię remarketingową. Dla mniej wtajemniczonych:

kampania remarketingowa to taka forma marketingu, w której docieramy do osób, które już miały kontakt z Twoją marką. To znaczy, że jeśli byli na Twojej stronie, oglądali produkty, ale ich nie kupili, zobaczą reklamy stworzone specjalnie dla nich. Mają je skusić do ponownych działań, na przykład do zakupu lub podjęcia innych akcji, które Cię interesują.

Oczywiście stale otrzymujesz raporty o stanie kampanii.

Czego spodziewać się po 6-12 miesiącach współpracy z agencją?

Po takim czasie możesz być pewien, że jesteś naszym stałym klientem, witamy 🙂. Do tego grona należą nieliczni, którzy cieszą ze stałych wzrostów swojej sprzedaży

Wiesz, czego możesz spodziewać się po 6 miesiącach współpracy z agencją reklamową?

  • Oszczędzasz czas. Ty znasz sposób pracy agencji, ona zna Twój. Na początku oczywiście, z każdym trzeba się dotrzeć, ale po takim czasie znamy się (prawie) jak łyse konie.
  • Nowe możliwości. W kampanii spływają zamówienia, mamy więc środki na to, aby eksperymentować. Nowe rynki? Super, róbmy to. Nowe grupy docelowe? Ok, spróbujmy.
  • Masz partnera biznesowego. Jeżeli zaczniesz traktować agencję reklamową jako partnera biznesowego, już na wczesnym etapie tworzenia kursu/produktu, mogę Ci doradzić, co ma szansę być świetnym produktem, a co trzeba dopracować.

Niezmiennie przesyłamy Ci raporty podsumowujące kolejne tygodnie kampanii.

Skąd będę wiedział, że agencja reklamowa działa?

Ok, współpraca z agencją reklamową nie trwa 2 dni i nie zapłacisz 100 zł. Rozumiem, że musisz podjąć ryzyko, wiążąc się z 1 firmą na dłużej. Jak uniknąć rozczarowania i skąd wiedzieć, że agencja dowozi wyniki?

  • Raporty — raz na tydzień/miesiąc (zależy od Twoich ustaleń z agencją) powinieneś otrzymywać raporty o stanie kampanii reklamowej. Na co warto zwrócić uwagę w takich raportach? Na sprzedaż. Nie oczekuj, że po 2 tygodniach z kiepskiego wyniku kampanii, nagle zrobisz deal życia, ale po 2, 3 miesiącach możesz oczekiwać, że zaczną spływać do Ciebie zamówienia.
  • Komunikacja z agencją — dobrze Ci się z nimi rozmawia? Są responsywni? Tłumaczą Ci pojęcia, których masz prawo nie rozumieć? To wszystko ma przecież wpływ na Twoją codzienność.

Mam pomysł na kurs, ale nie chcę go sprzedawać samodzielnie. Kiedy powinienem się do Ciebie zgłosić?

Im szybciej, tym lepiej. Już na etapie planowania kampanii sprzedażowej nowego kursu, mogę podpowiedzieć Ci pewne rozwiązania. Im wcześniej zaczniesz budować listę osób zainteresowanych Twoim kursem, tym lepiej pójdzie Ci początek sprzedaży. Wszystko, żebyś w 1. dniu sprzedaży mógł otworzyć szampana.

Chcesz umówić bezpłatną konsultację, od której zaczyna się każda zyskowna kampania? Kliknij tutaj.

Co robić, kiedy pracuję z agencją reklamową 4/8/12 miesięcy, a ona nie ma nowych pomysłów?

Pamiętaj, że agencja nie będzie i nie powinna zmieniać koncepcji na reklamę co miesiąc. Oczywiście jeżeli reklama działa i przynosi zadowalające efekty. 

A co jeśli agencja nie sprawdza innych pomysłów na sprzedaż Twojego kursu? Możesz po prostu o tym powiedzieć 🙂.

Ile powinienem wydać, żeby zobaczyć pierwsze efekty?

Może powiesz: ok Patryk, fajnie, ale ile pieniędzy muszę przygotować, żeby myśleć o współpracy z agencją reklamową?

Niestety, muszę powiedzieć, że to zależy.  Zależy od Twojego celu, produktu, sytuacji rynkowej itd. Czynników jest (niestety) mnóstwo, ale chcę dać Ci konkret, więc przygotowałem dla Ciebie poniższe zestawienie:

agencja reklamowa — po jakim czasie spodziewać się efektu

Czas na podsumowanie

Na poważnie rozważasz współpracę z agencją reklamową? Zastanów się i zapisz:

  • jaki cel chcę osiągnąć z pomocą agencji reklamowej,
  • ile pieniędzy mogę wydać na reklamę,
  • czego (poza wynikami) oczekujesz od agencji reklamowej – cotygodniowych raportów, a może wystarczą Ci comiesięczne spotkania?

Czas na Twoją decyzję

Gwarantuję Ci, że odpowiedzi na te pytania, skrócą czas potrzebny na wybór agencji reklamowej. Jeśli szukasz agencji, która pomogła ponad 100 twórcom internetowym, umów konsultację.

BEZPŁATNY Trening Wideo
Jak sprzedać kurs za 203.694 PLN w 14 dni dzięki reklamie Facebook?

Odbierz dostęp do wideo i poznaj:

  • 22 taktyki, wypracowane po analizie 600+ kampanii
  • 4 case-study z omówieniem wyników i wnioskami
  • Recepta na najczęściej popełniane błędy podczas sprzedaży
Wróć do wpisów